fotka

Enduroškola Romana Körbera na vlastní kůži

  • vydáno: 7.6.2013
  • autor: Matěj Oliva
reklama

Různé jezdecké školy rostou jak houby po dešti a je těžké si vybrat. My se vám snažíme trochu usnadnit výběr a absolvujeme jich pár za vás. Tentokrát to ale bylo hodně zajímavé, chtěli jsme se naučit jezdit na enduru a k tomu nám měl dopomoci jeden z našich předních enduro a trialových jezdců Roman Körber.

S Romanem jsme se sešli na trati v Benešově, kterou známe už třeba z testování nových Husabergů. Schází se nás tam „jen“ šest, což by měl být ideální počet pro individuální trénink. Jsou tu jezdci všech kategorií od začátečníků, až po borce ostřílené zahraničními závody.

Škola je zaměřena především na ovládání motorky v malých rychlostech a její perfektní zvládnutí. Roman preferuje trialovou školu, která by vás měla naučit pracovat se spojkou, tlumiči a přenášením váhy. Začínáme tedy úplným začátkem – nakláněním motorky pod jezdcem. Na první pohled jednoduchý úkol je složitější než se zdá, ale po chvíli všichni překlápíme pod sebou endura ze strany na stranu, takže můžeme pokročit.

Dalším úkolem je otočit se na co nejmenším místě bez sundání nohy ze stupačky, nebo zastavení. Kroužíme na betonových čtvercích do zamotání hlavy, ale brzy také všichni zvládáme dobré přenášení váhy a dávkování plynu.

Vyšší trialová

Začíná jít pomalu do tuhého. V terénu je k nezaplacení přehození předního a zadního kola například před překážkou, nebo z drážky do drážky. Přehození vám ušetří spoustu času a hlavně sil, které jsou potřeba k přehození motorky. Vše začíná zvedáním motorky na zadní, přehozením kola a tak pořád dokola. Když už nám to relativně jde, je čas na zadní. Motorku v tlumičích zvednout na přední a zadek odhodit. To už taková legrace není.

Už ale bylo dost parkoviště a vyrážíme na trať. Nejdříve průjezdy zatáček a pak už do terénu. Zastavujeme u několika výjezdů, všichni se o ně pokoušíme a Roman nám pak říká, proč jsme nevyjeli nahoru a co jsme dělali špatně. Stejné je to i u sjezdů.

Závěrečné cvičení nás učí jak využívat terén, odrazit se třeba od šikmého stromu a překonat tak jinak nepříjemnou překážku. Nechybí ani přejíždění klády ve svahu, traverzování kopce a podobně, zkrátka vše, co se vám může nejen při závodění v lese hodit.

S Romanem jsme v Benešově strávili 8 hodin a odpoledne jsme toho měli všichni opravdu dost a zatímco Roman nás chtěl brát na další a další úseky, naše morálka byla na dně. Shodli jsme se ale, že ovládání motorky, cit pro spojku a plyn i přenášení váhy nám jde podstatně lépe než ráno. A vo vo vo votom to je přátelé.


www.romankorber.cz


Kdo je Roman Körber

Roman je trialový a endurový závodník, který se do povědomí fanoušků zapsal především svým úspěchem na Erzberg Rodeu, kde dokázal dojet v první padesátce. Soustředí se především na závody extrémního endura, kde může uplatnit své trialové zkušenosti. Po letech na TM v současné době sedlá Gas Gas 300.

Sportovní úspěchy

NEJVĚTŠÍ ÚSPĚCHY V SEZÓNĚ 2012

41. místo - Extrémní enduro Erzberg Rodeo, Nejlepší z Čechů.

3. místo - Crosscountry MČR, Ředhošť.

1. místo - Trial MČR, Třída B, Nepomuk.

1. místo - Závod do vrchu, Chýnov.

1. místo - Trial družstev MČR , Březová.

ÚSPĚCHY V MINULÝCH LETECH

2011 - Enduro 3.místo celkově, PČR Třída E3.

2011 - Extrémním enduro, 81.místo, nejlepší z Čechů, Erzberg Rodeo.

2010 - Enduro, 3.místo celkově, PČR Třída E3.

2009 - Crosscountry, 1.místo celkově, PČR Třída E1.

2008 - Enduro, 3.místo celkově, PČR Třída E1.

2007 - Trial, 3.místo celkově, MČR Czech Indoor Trial.

2006 - Trial, 6.místo celkově, Třída Elite.

2005 - Závod do vrchu, 2.místo, Chýnov.

2005 - Trial, 7.místo celkově, Třída Elite.

2004 - Trial, 1.místo celkově, Třída A.

2003 - Trial, 2.místo celkově, Třída A.

2003 - Trial, 2.místo ME, Třída Inter.

2001 - Trial, 1.místo, MČR v Trialu družstev.

2000 - Trial, 3.místo celkově, Třída B.

1999 - Enduro, Sportovec AČR (odměna 20 000,- od AČR).

1988 - Cyklotrial, čestné uznání pro nejlepšího jezdce.

1988 - Cyklotrial, 2.místo celkově, český pohár.

1988 - Cyklotrial, 4.místo, Mistroství ČSSR.

Copyright © 2010-2016 motodenik.cz