Keeway RKV 125 - Celkem překvapení

Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý 26.6.2013

fotka

O tom, že smát se čínským motorkám už dávno není vtipné, jsme se párkrát přesvědčili. Vývoj jde stále kupředu a dnes s můžete koupit za rozumný peníz motorku, která velmi rozumně funguje a designem neurazí ani zmlsané evropany. Třeba Keeway RKV 125, který jsme se rozhodli otestovat.

Pokud vám motorka na první pohled něco připomíná, máte pravdu, tahle maska neodmyslitelně patří k Benelli TNT. Na designu Keewaye se totiž podílí designéři Benelli, která patří stejnému majiteli, no a motorce to zatraceně prospělo. Maska vypadá velmi dobře, stejně jako zadní část nebo plastové kapsy na bocích rámu. Jediné, co by zasloužilo osvěžit. je nádrž, kterou jsme už viděli na řadě motorek.

Zpracování je na slušné úrovni, najdete tu sice klasické čínské detaily jako zelené šrouby nebo kyvná vidlice z hranatého profilu. Najdete tu ale i detaily, které vás vyloženě uchvátí, jako třeba červenou nití prošívané sedlo, palubní deska s teploměrem a ukazatelem paliva nebo zubatý kotouč či USD vidlice. Zajímavé je, že zadní světlo je z LED, zatímco blinkry jsou klasicky s žárovkama. Celkově motorka nepůsobí vůbec špatně, jen bych obratem sundal odrazky na přední vidlici, které jsou předepsané v asijských zemích.

Za řídítky se budou dobře cítit i větší postavy. Sedlo je příjemné, řídítka akorát daleko a akorát široká, stupačky jsou správně umístěné i pevné. Zajímavým detailem je nastavitelná páčka přední brzdy, velmi dobře zpracované jsou i ovladače, u kterých jen spínač světel prozrazuje východní původ - evropské strooje už dnes světla zapínají automaticky se sepnutím zapalování.

Motor plní karburátor, ale start je bezproblémový i u studeného motoru. Stačí zatáhnout sytič na řídítkách a stisknout startér, motorka okamžitě startuje a po chvilce můžete sytič zatáhnout a vyrazit. Osvědčená licenční stopětadvacítka chlazená vzduchem svým výkonem nijak extra nenadchne, ale ani nezklame, dá vám zkrátka to, co od ní očekáváte a kolik toho může šestnáctiletý motorkář zvládnout.

Zátah je adekvátní objemu a v rámci kategorie celkem slušný, maximálka, na kterou se s dospělým jezdcem motorka dostane lehce, překračuje stovku. I v této rychlosti ještě velmi dobře funguje podvozek. Je stabilní a má dobrou odezvu. Ani do zatáček nemusíte RKV dvakrát pobízet, zejména v těch táhlých je motorka příkladně jistá a dobře ovladatelná. Svou úlohu plní slušně i pneumatiky CST, které nás během testu nezradily.

Brzdy jsou spíše průměrné, ale můžeme to připsat i malému nájezdu kilometrů motorky. Přední brzda vyžaduje trochu síly, zadek je naopak velmi citlivý a rychle zablokuje zadní kolo. Mnohem lépe zadek funguje se spolujezdcem. Ten má na motorce dost místa a pohodlné stupačky. Navíc jsou tu i dvě velká madla, která mohou posloužit i pro uchycení zavazadel.

Celkově nás Keeway mile překvapil, nebude sice útočit na titul nejlepší stopětadvacítky roku, ale nabízí velmi dobrou rovnováhu mezi cenou a kvalitním designem a zpracováním. Mladé jezdce naučí základům jízdy na motorce a těm zkušenějším nabídne pohodlnou a spolehlivou jízdu. Za bezmála padesát tisícovek dostanete odpovídajíc kvalitu, styl i zajímavý design./p>


Technické údaje


 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.