Ducati Hyperstrada

Matěj Oliva, Foto: Jan Altner 9.7.2013

fotka

Moc skutečně univerzálních motorek na trhu nenajdete, jsou tu velké cesťáky, začátečnické pětistovky, supersporty, endura, cestovní endura... Ale motorek, které umí slušně všechno a ještě mají styl, je jako šafránu. O to víc všechny zaujala novinka od Ducati.

Hyperstrada je na první pohled jen upravený Hypermotard s vyšší cenou. To ale rozhodně není celá pravda, motorka totiž nabídne podstatně vyšší přidanou hodnotu, než byste mohli čekat. Jako základ samozřejmě slouží rám a motor nového Hypermotardu. Srdcem je desmodromický vodník do V o objemu 821ccm, částečně převzatý z 848. Ten disponuje velmi slušným výkonem 110 koní, kterého dosahuje po překročení hranice devíti tisíc otáček. Motor je obklopen příhradovým rámem zajišťujícím dostatečnou tuhost i pro sportovní jízdu.

I na podvozku najdeme velmi kvalitní komponenty. Nechybí samozřejmě letmo zavěšené zadní kolo a brzdy od Bremba, jak jinak, než radiální. Hyperstrada chce být motorkou pro cestování i běžnou zábavu v sedle, proto na ní najdete nový plexištít, který je v praxi až překvapivě účinný a při přímém srovnání s naším redakčním Hypermotardem jsme ho zejména na dálnici opravdu ocenili, rozdíl je velký. Další úpravou jsou zvýšená řídítka zajišťující pohodlnější vzpřímený posaz. Jiné je také sedlo a chybět samozřejmě nemůže dvojice elegantních kufrů. Nejsou sice nijak extra velké, ale na druhou stranu když je sundáte, není tu po nosičích ani památky. Zapomenout nesmíme ani na centrální stojan.

Dálnice i okruh

V sedle Hyperstrady se jezdec cítí hned od začátku velmi příjemně, bohužel to není moc pro vyšší postavy, motorka je prostě celkově malá a především estetický dojem není ideální, o tom se ostatně můžete přesvědčit na fotkách☺. Vysoká řídítka poskytují příjemnou jízdní pozici a vydržíte za nimi i několik set kilometrů za den. Motor má klasický ducatí zvuk, který není nijak hlasitý, ale motorka o sobě dává vědět. Motor se dobře vytáčí a celkově má dost hravý charakter. Od osmistovky nemůžete čekat velký točivý moment, ale motor to bohatě vynahrazuje svou hravostí.

Na dálnici se dá sice s Ducati v pohodě přežít, ale přeci jen zábavnější budou zatáčky na kvalitních okreskách. Hyperstrada má hodně rychlé řízení a do zatáček jakéhokoliv poloměru padá doslova sama. Nervóznější je jen v hodně táhlých zatáčkách ve velké rychlosti, kde se projevuje krátká stopa. Při tvrdé akceleraci bychom zase ocenili tlumič řízení, to má tendenci se trochu zavlnit.

Měli jsme možnost Hyperstradu vyzkoušet v rámci Ducati dne i na okruhu v Mostě. Ačkoliv motorka rozhodně není primárně na okruh určená, rozhodně se tu s ní nudit nebudete. Až na cílovou rovinku dokáže Hyperstrada držet krok s okruhovkami a se šikovným jezdcem v sedle je i předjíždět. Až na zmíněné zakmitání řídítek na výjezdech ze zatáček se i tady motorka chová vzorně. Brzdy se ani za dvacetiminutovou jízdu neunaví a mají stále dobrý účinek bez měknutí páčky.

Jezdí skoro zadarmo

Ducati je sice prémiovou značkou, to ale neznamená, že by vás Hyperstrada zruinovala. Motor je celkem ohleduplný k pneumatikám i díky nízké hmotnosti celého stroje. No a pak je tu spotřeba. Ta se při svižné jízdě po silnici držela mezi pěti a šesti litry, na okruhu pak vystoupala na 6,5. Ducati tak nabídla zajímavý stroj pro každý den, se kterým můžete jezdit do práce, překonat město, vyjet po ose do Alp, nebo řádit celý den na okruhu. A to vše za 309 315 kaček.


Technické údaje


Video



Videa

Instagram