Suzuki Inazuma 250 - Malá velká motorka

Matěj Oliva, Foto: Jan Altner 7.8.2013

fotka

Kategorie dvěstěpadesátek je u nás čím dál populárnější. Nahrává tomu legislativa i jejich levný a nezáludný provoz. Model Inazuma si evropský trh doslova vyžádal a po testu musíme říct, že je to dobře.

První, co vás na motorce zajímá a upoutá je její vzhled a tady možná inženýři sáhli trochu vedle. Vzhled ala B-king není špatný, ale chtělo by ho to dotáhnout. Zadní část je super, tam není co řešit, ale co ten blatník? Co světlo? Samozřejmě jde o náš subjektivní názor, ale podle něj prostě tahle motorka mladé jezdce moc nezaujme, když můžou mít malého Duka, CBR 250, nebo Ninju 300. Na druhou stranu každý má jiný vkus a rozhodně nebudeme Suzu podceňovat, i když ten blatník...

Motorka je sice vyrobená v Číně, ale dle přísných standardů Suzuki, takže to na ní rozhodně nepoznáte. Kvalita zpracování je velmi dobrá a vyloženě zanedbaný detail na motorce nenajdete. Ba naopak. Výborně vypadá třeba palubní deska, zadní část motorky, dvojice výfuků, nebo samotný motor. Ten je zajímavý především tím, že se jedná o dvouválec. Tím mu může konkurovat jen Kawasaki.

Malý dvouválec disponuje standardním výkone 24 koní. Podstatně zajímavější je jeho průběh, který je čistě lineární a motor se nechá vytáčet i z hodně nízkých otáček. S motorem jde ruku v ruce převodovka, která je velmi přesná a rychlá. U takto točivého motoru se navíc velmi hodí ukazatel zařazené rychlosti, řadit totiž budete opravdu často.

Za řídítky se jezdec okamžitě cítí jako doma. Motorka je na svůj objem až neuvěřitelně velká, což mi občas komplikovalo život. Když totiž auta uviděla ve zpětném zrcátku Suzu, poslušně uhýbala, no a dovedete si představit, jak dokáže v kopci akcelerovat čtyřtaktní 250... Nicméně místa je na motorce opravdu dost a to i pro případného spolujezdce. Vše je tam, kde to čekáte, jen řídítka jsou tradičně japonsky úzká.

Malý dvouválec se rád vytáčí a omezovač zasahuje až okolo 11000 otáček, což dokáže udělat jízdu velmi zábavnou. V podstatě funguje ve dvou režimech, pokud jedete v nižších otáčkách, motorka se poslušně sune třeba městem, pokud ale chcete zažít nějakou srandu, pusťte otáčky ze řetězu! Když motor držíte nad 8000, dá se v rámci možností stroje mluvit o sportovní jízdě, které se nebrání ani zbytek motorky. Podvozek je velmi pohodlný, filtruje i větší nerovnosti, ale zároveň snese i sportovnější zacházení. Brzdy na tom také nejsou špatně, nečekejte ale nějaké kousavky, prostě normálně brzdí...

Jízdní vlastnosti Inazumy jsou opravdu excelentní, přes hmotnost 183 kilo se chová naprosto příkladně, do zatáčky padá sama a i pro začátečníky je její řízení naprosto intuitivní. Jediné, co se moc nepovedlo jsou pneumatiky, tady se bohužel promítla celková cena motorky a na pryžích, které dostanete v originále si moc legrace neužijete, na druhou stranu na zajetí a naučení akorát.

Suzuki představila hodně zajímavou motorku, která zasahuje do populárního segmentu motorek pro začínající jezdce, nebo naopak ty, kteří už se nehoní za výkony a potřebují spolehlivého pracanta. Vždyť spotřeba ani při nejsportovnější jízdě nepřesáhne čtyři litry! Pokud vám tedy sedl design Suzuki, neváhejte, protože tahle motorka je opravdu dobrá! Cena 111 900 se sice rovná ceně Hondy a KTM s ABS, ale na druhou stranu dvouválcový motor a dospělá velikost za to stojí!


Technické údaje


reklama

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.