Kawasaki W650 vs W800 aneb karbec vs stříkačka

FilipT, foto: Jan Altner 24.7.2013

fotka

Jak obstojí dvanáct let stará karburátorová mašina ve srovnání s inovovaným modelem s elektronickým vstřikováním? To jsme vyzkoušeli na naší redakční retromašině W650 a zbrusu novém stroji W800 v provedení Special Edition z prodejny MR43.

Když se na pražské prodejně MR43 objevila nádherná Kawa W800 ve speciální černé verzi, zrovna jsme dokončovali renovaci naší postarší W650, kterou jsme na jaře objevili, vyčistili, připravili, oživili a ještě vzali do servisu a postupně budeme dále pokračovat s menšími custom úpravami... A nápad ke srovnání obou generací se rovnou nabízel!

Novou Kawasaki W800 už jsme vloni jednou projeli a následně podrobili důkladnému redakčnímu testu. A od té doby tuhle motorku zbožňujeme! Je tak akorát kultivovaná a rychlá, a přitom dokáže přinést opravdový jízdní zážitek na „staré dobré“ mašině.

Rychlejší průjezd zatáčkou vůbec není samozřejmou záležitostí, v každí chvíli musíte motorku dost intenzivně navádět a určovat jí stopu, při rozjezdech i brzdění se zavlní... ale právě o tom to je. Dvacetiminutová projížďka nebo naopak dvoutýdenní dovolená, množná nebude nejpohodlnější ani nejrychlejší, ale rozhodně si ji perfektně užijete!

Moje renovovaná kráska W650 už je připravená na cestu po Evropě, vyrazíme se spolu podívat na superbiky do Silverstone. Dostala stylové boční kufry Hepco&Becker s povrchovým zpracováním imitujícím kůži a ještě hledám nějakou stylovou přední masku a pořád jsem se nedostal k výměně směrovek za kulaté...

Šestpade se ještě může pochlubit krásným detailem - startovací pákou! Je to drobnost, ale ten pocit, když si občas mašinu našlápnete vlastní silou, ten za to stojí. Z retro mašiny to dělá zase o něco autentičtější stroj a je škoda, že tento detail při modernizaci zmizel, asi bylo těžké skloubit manuální startování se vstřikováním?

Sponzor článku: MR43 - Exclusive Motorcycle Showroom http://www.mr43.cz/

Při přímém srovnání je vidět, že W800 se opravdu jen minimálně odchýlila od své předlohy a liší se jen v detailech. Na jezdce čeká trošku modernější ovladače, lépe řešená řídítka a jiná grafika budíků přístrojů. Také sedlo je pohodlnější, zbytek odlišných designových prvků jde na vrub toho, že máme k testu Special Edition s černým výfukem a ráfky. Spolu s o něco terénnějšími pneumatikami to ale osmistovce moc sluší a posouvá ji to trochu ke kategorii scrambler... Každopádně Special Edition je moc povedená stavba a fakticky mě nenapadá, co by se na ní dalo ještě vylepšit.

Je čas ukončit okukování a vyrazit na projížďku. A hned se ukazuje hlavní rozdíl mezi starší karburátorovou verzí a novou stříkačkou. W650 si nechá říci až po vytažení sytiče a vzduchem chlazený motor vyžaduje několik minut zahřívání, jinak odmítá poslušnost a nechce se mu do otáček. Naopak elektronické vstřikování W800 dokáže motoru naservírovat přesně tu správnou směs pro každou teplotu a motorka je za minutku ohřátá a připravená k odjezdu.

Další daní za všechny možné normy Evropské unie jsou vedle emisí také hluková omezení. Kawasaki W800 má sice o něco vyšší zdvihový objem, ale také o něco tlumenější výfuk s krotším zvukem. Šestpade nadchne mnohem příjemnějším a hlasitějším bubláním, tady bych jako majitel osmikila docela uvažoval o laděných koncovkách, které jsou také v nabídce doplňků Kawasaki a mají podstatně ostřejší zvuk.

Motorky se protahují městem i prvními zatáčkami úplně stejně ochotně, však jsou také všechny komponenty včetně brzd úplně shodné. Jen na rozbitých úsecích se projevuje horší funkce W650. Přeci jen už je 12 let stará a přestože má najeto jen 10tis, už bude nejvyšší čas vyměnit tlumičový olej a podívat se na těsnost zadních tlumičů. V duchu už se zase objednávám do MotoPointu a hned si říkám, jestli náhodou K-Tech nedělá třeba i postranní jednotky?

Přichází čas na měření zrychlení a výkonů, takže se řadíme na pomyslnou startovní čáru a na mávnutí oba pouštíme spojku a rozjíždíme se s řazením těsně na začátku červeného pole. A nestačíme se divit! I přes několik opakování a různé zkoušky dynamických startů z padesátky obě motorky JEDOU ÚPLNĚ STEJNĚ! Prostě při zrychlení z nuly na sto se od sebe oba stroje odchýlí maximálně o půl metru! Zkoušíme rozjezdy z padesátky na trojku, pak dokonce i na pětku... a obě mašiny jsou neustále vedle sebe, naprosto shodnou mají i maximálku!

Přeci jen jsem čekal, že osmistovka bude trošku větší silák a nabídne bohatší křivku krouťáku, ale zvýšení výkonu zdá se pohltil přechod na vstřikování. Modernější plnění se projevilo jen na spotřebě, kdy jsme u W800 naměřili asi o půl litru nižší údaj...

Během dne, který jsme strávili střídavě v sedle W650 a W800 se ukázalo hlavně to, že jde o výborný model s obrovskou porcí prožitku z jízdy. Zvládne dálnice i polní cesty, udělá dojem víc než většina soudobých šestistovek a rozhodně se nemusíte bát, že tento design zestárne ;-)



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.