Suzuki C1500T - temná stylovka

FilipT, foto: Jan Altner 1.8.2013

fotka

Mezi japonské výrobce dorazila současná módní vlna baggerů a Suzuki představila první cruiser Intruder doplněný o pevně osazené kožené kufry a velký rovný plexištít. A výsledný bagger kompletně vyvedený v černé barvě včetně motoru vypadá prostě dokonale! A jak jezdí?

Nový cruiser C1500T navazuje na předchozí Intruder 1500, ze kterého převzal hlavní komponenty, ale všechny prvky jsou důkladně inovované, vodou chlazený motor je podává vyšší výkon a splňuje Euro 3. A spolu s designovou přestavbou na bagger byste zde rysy předchozích Intruderů hledali skoro marně. V černém designu, kdy je do leskle černého lakování zahalený i motor a kola, vypadá opravdu jako prvotřídní „padouch“. Majitelé rozhodně nebudou mít potíže s volbou oblečení. K tomuhle krásnému démonovi je jasnou volbou černá kůže!

Jediným chromovaným prvkem je přední světlomet, černé lemování má dokonce i velký plexištít. Ale nebojte se, že nebude co leštit - ono naleštit černý lak je skoro náročnější než u chromů! Zadní kufry dokonale kopírují tvar zadního blatníku a plastová skořepina je potažená kůží. S objemem 26 a 24,5 litrů nabídnou slušný úložný prostor a vejde se do nich i otevřená přilba, která je pro tento styl jasnou volbou. Potěší i zamykání společným klíčkem od zapalování. Tahle mašina je primárně pro jednoho jezdce, i když pro jízdu ve dvou lze přikoupit větší zadní sedlo a kufr s opěrkou.

Na jezdce čekají široká řídítka a přístrojový panel uložený do „hrbu“ na obří placaté nádrži s objemem 18 litrů. Přístrojovka pěkně kombinuje klasický tachometr s decentními digitálními prvky jako ukazatel paliva a malé hodiny s počítadlem kilometrů. Potěší také napravo umístěná číslice ukazatele zařazeného rychlostního stupně. Při přepínání počítadla kilometrů mě trochu zmátlo, když jsem přepnul na řadu koleček - až večer potmě jsem zjistil, že jde o nastavení intenzity podsvětlení ;-)

Posaz ve vykrojeném sedle i jízdní poloha jsou vzorem pohodlí, nohy jsou dost vepředu na plotnách a rychle si zvyknete na řazení špičkou i patou kolébkovou pákou. Velký plexištít perfektně chrání asi do 130 km/h, pak začne trochu pouštět do přilby turbulence. Ale stačí se přikrčit a můžete si střihnout dálniční přesun třeba stošedesátkou a mašina perfektně poslouchá, drží stopu a vůbec se netváří, že by jí vysoké rychlosti vadily.

Impozantní V-twin s úhlem válců 54° totiž má překvapivě docela rád otáčky! Na volnoběh má vcelku tichý zvuk, ze kterého je ale cítit skrytá síla a zdvihový objem 1462 ccm. Při přidání plynu nebo brzdění motorem mašina krásně podmanivě zaduní, ale přesto v této třídě patří spíš k umírněnějším muzikantům. Suzuki sice udává, že inovovaný motor má maximum krouťáku již při 2700 ot/min, ale pocitově motor úplně dole moc síly nemá. Navíc spolu se starší konstrukcí kardanu hlasitě protestuje proti podtáčení a musíte se smířit, že při zpomalení na padesátku a průjezdu vesnicí je nutné podřadit na trojku a ještě ji občas vystřídat s dvojkou.

Převodovka má docela dlouhé kvalty, takže pětku má smysl řadit jedině na dálnici nad 120 km/h. To je trošku zvláštní naladění, od stroje v tomto cestovním stylu bych čekal spíš zátah úplně odspodu a motor naladěný na courání krajinou. Suzuki C1500T přitom svádí k tomu jezdit spíš ve vyšších otáčkách a několikrát jsem při pohledu na ukazatel „kvaltu“ s překvapením zjistil, že už pěkně dlouho jedu po venkově pohodovou stovkou stále na trojku. Výkon 79 koní při 4800 ot/min se plně ukáže ve vyšších rychlostech.

Na C1500T můžete zabloudit i na odlehlé silničky, kam cestáři moc často nejezdí. Odpružení je totiž perfektní a k řidiči se po projetí rozbitého úseku dostane jen telegrafická zpráva zdola - „byly tu nějaký hrboly ale zvládli jsme to, tam nahoře vás tím nebudeme obtěžovat“. Je to až zvláštní, jak dokonale tento černý přízrak dokáže pohltit díry i větší vlny na asfaltu. Perfektní nářadí pro české tankodromy!

Odpružení a tuhý rám a podvozek potěší i v zatáčkách, kde stroj drží stopu a dovolí hodně lákavé náklony, než se ozve škrtání hlásičů pod plotnami. Mašina je přitom dokonale ovladatelná a zvládá i manévrování mezi auty po městě, jen nesmíte zapomenout na dva široké kufry vzadu za vámi. Při otáčení na úzké silnici příjemně překvapil i velkorysý rejd, to v této třídě není až tak zvykem. za tohle chování asi C1500T vděčí i volbě kol 130mm /17 palců vepředu a 200 mm /16 palců vzadu. Lehkost protahování tak velké mašiny v zatáčkách je až nadpřirozená, když uvážíme provozní váhu 363 kg! Tady se konstruktérům podařilo opravdu dokonale poskládat všechny úhly, vzdálenosti a váhy do perfektně fungujícího podvozku.

Trochu slabší stránkou stroje je brzdový systém s jedním dvoupístkovým brzdičem vepředu. Při běžné jízdě v pohodě stačí na řešení náhlých situací, ale přeci jen je znát absence druhého kotouče vepředu. A hlavně takhle těžká a velká mašina už by si zasloužila ABS! Vždyť od roku 2015 už ho mají mít všechny nové modely nad 125 ccm. Ke slabšímu dojmu z brzd přispívá i to, že C1500T nijak moc razantně nebrzdí motorem.

Celkový dojem z téhle mašiny si ale nakonec odnáším naprosto pozitivní. I přes pár slabších míst je tahle černá věc prostě nádherná a díky perfektnímu podvozku a uhlazenému točivému motoru přináší úžasný dojem z jízdy. Už dlouho se mi nestalo, že bych se tak váhavě vracel domů a hledal další a další objížďky a prodloužení trasy, jen abych ještě nemusel ze sedla!

Promo video

Technické údaje a aktuální cenu tohoto modelu najdete pod tímto odkazem.



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.