Ducati Diavel

Filip Tichý 4.11.2010

fotka

První oficiální snímky a informace prozradily výkonové údaje prvního cruiseru od Ducati. Nakonec se nepotvrdily divoké pověsti o vývoji šestnáctistovkového desmo dvouválce a jako pohonná jednotka u Diavelu slouží odvozený dvouválec 1200 ccm z modelu Multistrada.

Maximální výkon 162 koní (tedy ještě o deset koní navíc oproti MS) a 127 Nm jsou docela úctyhodné, byť osobně jsem čekal ještě větší důraz na krouťák po vzoru konkurenčních cruiserů. Hodně ale překvapila hmotnost na úrovni 210 kg (bez náplní), no a samozřejmě obutá zadní 240tka. Setkání s Diavelem na stánku Ducati pro mě bylo docela překvapením, protože to ani zdaleka není takový mamutí cruiser jako třeba Yamaha V-Max či Harley-Davidson V-Rod, kterým by měl zdálnivě konkurovat. Mnohem spíše se zdá, že se Ducati zase jednou podařilo založit úplně novou kategorii - někde na rozmezí cruiserů a naháčů.

Vyzkoušení posezu na vystaveném Diavelu mě naprosto rozhodilo a pořád nevím, co si o tomhle bajku myslet. S takovou pozicí trojúhelníku řídítka-sedlo-stupačky jsem se ještě nesetkal! Nepodobá se naháči, nepodobá se cruiseru, nedává váhu na ruce ale zároveň vás nutí být nahnutý dopředu, tak tohle se bude řídit opravdu zajímavě! Hodně váhy na předku, k tomu ale dozadu vystrčený zadek dozadu, dlouhý rozvor.

K dispozici navíc bude stejná bohatá nabídka funkcí jako u Multistrady, včetně elektronicky nastavitelného odpružení či kontroly trakce! Masivní zadní obutí Pirelli Diablo 2 o rozměrech 240/45 by měla přispět k pořádnému odpichu z místa, co se týče brzd, tak tady Ducati slibuje, že Diavel bude s Monobloc Brembo kvůli nižší stavbě brzdit ještě lépe než 1198!

Monster 1100 EVO

Druhým lákadlem na stánku Ducati byl inovovaný Monster s bílým pruhem a pěkným dvojitým výfukem, také ve stylu Multistrady. K tomu ale přibyly i další vychytávky jako ABS ve standardu, kontrola trakce Ducati Traction Control a datový záznam Ducati Data Acquisition. Odlišné naladění motoru zase posílilo maximální výkon o 5k na stokoňovou hranic, byť o tohle u Ducati nikdy až tolik nešlo. Hlavní je totiž projev a podvozek, který u verze EVO dostal plně nastavitelné vidle Marzocchi! Vzadu zůstal stávající Sachs, jinak se spíše odlehčovalo, lehčí jsou například desetipaprsková kola.

Promo video

Podívejte se na tovární propagační video, na kterém si to Diavel docela svižně švihá v zatáčkách. Bohužel místo zvuku motoru režisér opět sáhl po někajé marketingově schválené melodii, takže celé video je ochuzené o nádherný desmo zvuk.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.