fotka

Nová Suzuki V-Strom 1000 odhalena

  • vydáno: 23.9.2013
  • autor: FilipT, foto: Suzuki
reklama

V rodině cestovních maxiendur bude příští rok pořádně našlapáno, právě se ukázala finální podoba litrového V-Stromu. Suzuki jde v tomto segmentu trochu jinou cestou a místo navyšování objemu a vylepšování luxusní elektroniky se drží litrového dvouválce a prioritou je nabídnout dostupný bajk, který budou lidé nejen obdivovat na výstavách a showroomech, ale taky si ho budou moci za rozumné peníze koupit.

Výsledný model se téměř shoduje s konceptem představeným vloni a slibně navazuje na image první generace V-Strom 1000 vyráběné od roku 2002. Design se blíží loňské verzi menšího sourozence 650 a pěkně využívá „zobanu“, který na svět uvedl legendární jednoválec 800 DR Big.

V porovnání s předchozí verzí je nový V-Strom zase o něco víc orientovaný na silnici, je lehčí a nabídne větší výkon a zároveň nižší spotřebu. Nový rám má o kousek větší rozvor a i nadále jezdí na kombinaci kol 19 palců vepředu a 17 palců vzadu, které ovšem dostaly lehčí kované hliníkové ráfky místo předchozích robustnějších ocelových kol.

Předchozí verze jezdila s přiškrceným dvouválcem, který se proslavil již dříve v silničním modelu TL1000. Nový model 2014 vychází ze stejného základu, ovšem s pořádnou porcí úpravy kvůli emisím. A poprvé dostává také kontrolu trakce! motor má o 2mm větší vrtání, takže se zvýšil zdvihový objem z 999 na 1037 ccm. Dostal nové písty, hlavy, nová je komplet klikovka i spojka a cílem bylo posunout křivku výkonu a krouťáku ještě níže. To podporují i dvě svíčky na válec a nové technologie s nízkým třením.

Šestikvaltová převodovka je osazená mokrou antihopingovou spojkou, která zamezí zablokování zadního kola při podřazení. Při akceleraci se zase přihlásí první systém kontroly trakce, který funguje na základě sledování rozdílu rychlosti předního a zadního kola a podle potřeby upraví časování zapalování. Dobrá zpráva je, že půjde nastavit do několika režimů a případně úplně vypnout. To samé platí pro systém ABS. Vypadá to, že se nám tu zrodil slibný základ i pro další modely, řada SV1000 by si také zasloužila svého nástupce!

Výsledný dojezd 420 km by měl potěšit každého cestovatele. Potěší i plexi štítek nastavitelný i za jízdy jednou rukou do tří poloh, nebo elektrická zásuvka pro napájení navigace přímo v přístrojovce. V nabídce samozřejmě jsou i kufry či centrální stojan.

Copyright © 2010-2016 motodenik.cz