Café Ace a Silverstone na W650

FilipT 25.9.2013

fotka

V Evropě asi nenajdete slavnější místo, kam se dá vyrazit na výlet za inspirací před zahájením stavby café-raceru. Legendární bikerský bar Café Ace každý den navštíví stovky motorkářů, milovníků přestaveb... A je to jen hodinku jízdy od stejně slavného Silverstonu!

Původně to měl být jen krátký výlet na vzpomínkovou jízdu Kevina Ashe, ale pak jsem usoudil, že by bylo škoda nezajet i na další zajímavá místa. Výběr mašiny byl tím pádem jasný, vyrazím na spolehlivé Kawasaki W650, kterou jsme na jaře objevili, vyčistili, připravili, oživili a ještě vzali do servisu a postupně budeme dále pokračovat s menšími custom úpravami...

Kawasaki dostala dva stylové boční kufry, na zadním nosiči přistál malý vak s jednomístným stanem, karimatkou a spacákem a můžeme vyrazit po Evropě. Karburátorová Kawa zdatně polykala kilometry německých dálnic, kde proti stálé rychlosti přes 120 km/h protestovala pouze zvýšenou spotřebou kolem 6 L a říkala si o dotankování každých 200 kilometrů. Trochu otrava je absence kontrolky rezervy u tohoto staršího modelu, motorka prostě po vyjetí většiny nádrže začne cukat a musíte rychle nahmátnout kohoutek pod nádrží a přepnout na rezervu - to už majitelé nových mašin ani neznají.

Přestože tohle není cestopis, musím Kawu pochválit a zmínit, že jsme toho za týden zvládli vcelku dost - pár dní po Francii, Paříž a hlavně vyloďovací pláže operace Overlord v Normandii. A toulky po francouzském venkově po malých silničkách chutnají na téhle retro motorce naprosto dokonale. Výkon motoru necelých padesát koní i klasický posaz nelákají k ostřejší jízdě, ale zase stačí na bezpečné předjetí náklaďáku. Jednoduchá a docela lehká mašina v pohodě snese i jízdu po polňačce a když si v GPS povolíte nezpevněné povrchy, zavede vás to na nádherná místa!

To hlavní nás ale čekalo až za Kanálem v Anglii. První byla návštěva nejslavnějšího britského okruhu Silverstonu, kde se jezdí všechny prestižní světové poháry - GP, WSBK i F1. Okruh vznikl hned po válce z původního vojenského letiště a každého návštěvníka ohromí svojí velikostí. Uvnitř okruhu je další tréninková dráha pro menší formule a cestovní vozy a několik polygonů je namotaných i na přilehlých parkovištích. Osmiproudá příjezdová komunikace těsně vedle dálnici naznačuje, že tady opravdu počítají s velkou návštěvností. A pár kol na samotné závodní dráze při Kevin Ashe las lap bylo úžasným zážitkem.

A nakonec přichází samotný cíl cesty - ACE CAFE LONDON. Původní benzinka a zastávka dálkové dopravy už od roku 1938 lákala houfy motorkářů, za války ale byla zničena německým náletem a svoji dnešní podobu dostala po přestavbě v roce 1949. Od šedesátých let objekt sloužil jako běžný pneuservis a kavárna byla znovu otevřena až v roce 1997 jako motorkářský a rockový klub. A od té doby jde o meetpoint londýnských motorkářů, dějiště mnoha koncertů a dokonce má i oficiální registraci na pořádání svateb ;-)

Strávil jsem zde dvě odpoledne a jeden večerní koncert a můžu potvrdit, že jde o úžasné místo, načerpal jsem tu spoustu zajímavých kontaktů i tipů na články i přestavby. Každý, kdo sem přijede, si projde řady zaparkovaných motorek, dá si kafe a pustí se do řeči s ostatními - a téma je jasné, motorky. Zavítají sem cestovatelé na cestě kolem světa, majitelé vymazlených přestaveb, ale i běžní jezdci, co si chtějí dát po návratu z projížďky pauzu na nějakém zajímavém místě...

Další články z rubriky:

    

    Videa

    Instagram

    
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.