Ducati Hypermotard SP - ohlédnutí za sezonou

Jan Altner 15.10.2013

fotka

Jak už jsme vás informovali v předchozích článcích - testujeme dlouhodbě Ducati Hypermotard SP. I když není ještě zazimovaný, je čas ohlédnout se za jeho první sezónou.

Najezdili jsme zatím 5000 km a dali jsme mu pořádně zabrat. Kromě předepsané první servisní prohlídky v 1000 km jsme neměli potřebu navštívit servis ani jednou. Jediný kosmetický servis bylo dotažení klepajícího blasteru, což bylo mimo mazání řetězu a mytí motorky – to jediné co bylo za celou sezónu třeba. Znovu podtrhujeme velmi příjemný dvouválec a fantastický podvozek öhlins – viz náš předchozí článek. Musíme konstatovat, že motorka vrchovatě naplnila naše očekávání a užili jsme si s ní pořádnou porci zábavy.

Co se týká provozních údajů, spotřeba se i při dravém stylu jízdy pohybuje mezi 5 až 6 l na 100 km, ale není problém dostat se i hluboko pod pět litrů. Tahle Ducatka není žádný dálniční hltač kilometrů a nejvíc jí chutnají okresky a utažené zatáčky. Většinu kilometrů jsme nakroutili po okreskách a po městě. Motorka nabízí spoustu zábavy a způsobů jízdních stylů. I přes její výšku není problém poslat ji na okruhu do zatáčky po stupačce na koleno nebo ji můžete do zatáčky složit “pod sebe” a pořád jí máte pěkně pod kontrolou.

Když už máte po takové porci kilometrů motorku patričně pod kontrolou, oceníte možnost nastavit (popřípadě vypnout) ABS a kontrolu trakce v několika krocích. Není problém nechat zapnuté ABS na předním kole a vypnout si jen zadek a ten pak posílat do smyku. V tom vám pomáhá i kontrola trakce, která nechá při dravější jízdě jen lehce proklouznout zadní kolo a hned zase motorku zklidní. Kontrola trakce pracuje s takovou jistotou, že jsem si nechával zapnutý režim “RACE” i při velkém mokru na kostkách a užíval si hravé prokluzy zadního kola.

Asi nejvíc bych u téhle hračky vyzdvihl všestranost. Hypermotard se cítí dobře jak na závodním okruhu, kde s přehledem zatápí i výrazně silnějším motorkám, tak si s ním užijete zábavu i na motokárové dráze - viz naše fotky z testování.

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.