EICMA 2013: Harley-Davidson Street 750 a Street 500

foto: Jan Altner, TZ 5.11.2013

fotka

Poslední pondělní tiskovka patřila značce Harley-Davidson a přišla na ni řada až pozdě večer. To ale vůbec nevadilo, protože amíci si nepotrpí na formální projevy a marketingové přednášky. Místo toho pozvali rockovou kapelu a otevřeli bar, takže už za chvíli panovala pěkně uvolněná atmosféra pro představení novinek.

A v uplynulém roce se pořádně odvázali i designéři a konstruktéři a v Miláně představili hodně revoluční novinky v podobě nových vodou chlazených dvouválců V60 s označením Revolution X. Úplně nová motorová platforma, tak to už tu hodně dlouho nebylo! V60 sice vznikly už pro modelové řady V-Rod, tady ovšem jde o úplně jiný motor v objemových třídách 500 a 750 ccm a podle označení Street jsou určené především do města.

Harley-Davidson se zároveň rozrůstá v globálního výrobce, protože velká část produkce těchto nových modelů bude probíhat v nové továrně v Guragon v Indii. Motocykly pro americký trh ale budou i nadále vyráběny na domácí půdě v Kansasu.

Nejprve pár základních faktů: Oba cruisery s motory o objemu 749 ccm a 494 ccm mají stejnou konstrukci - V-Twin 60° se čtyřmi ventily na válec a plně vodním chlazením. Motor doplňuje šestistupňová převodovka s finálním převodem pomocí ozubeného řemenu. Výfuk je vyvedený do společné koncovky na jednu stranu. Stroje jezdí na kombinaci kol 17 palců vepředu a 15 palců vzadu a provozní hmotnost je 220 kg. A cenovka se alespoň na americkém trhu pohybuje hodně hluboko pod úrovní dosavadního nejlevnějšího modelu Sportster 883, takže i na našem trhu by se mohly tyto novinky dostat zhruba na hranici kolem 175 tis.

Pro modely Harley-Davidson Street 750 i 500 již je připravena nabídka custom doplňků a na tiskovce jsme se mohli přesvědčit, že citlivě zasazený chladič rozhodně není překážkou pro další přestavby těchto modelů podle vlastních představ. Dá se očekávat, že pětistovka bude určena hlavně pro východní trhy, sedmpade asi v Evropě uvidíme jako první.

Nové stroje Street mají hodně zajímavý design a působí robustním dojmem, rozhodně nevypadají jako nějaká rozpočtovka a plastu na nich najdete jen minimum - nádrž i blatník jsou z poctivého plechu. Jedinou „levnější“ komponentou, kterou jsme objevili, je asi pouze jednopístkový přední brzdič. Motory vypadají hodně chlapácky a i přes střídmý objem v porovnání s ostatními „Haryky“ mají docela hutný zvuk - posuďte sami podle videa na konci článku.

Harley-Davidson opatrně naznačil vstup no nové éry, když v létě uvedl nové luxusní tourery 2014 s pomocným kapalinovým chlazením, které jsme měli možnost otestovat přímo na domácí půdě. Nyní značka odhalila karty a naplno ukázala, jaké má úmysly. Moderní agregáty s novou konstrukcí, rozšíření výroby i na nové cílové trhy, to vše prozrazuje, že se H-D neupíná pouze na minulost a opatrování dědictví značky, ale hodlá růst do budoucnosti.

Video z představení v Miláně



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.