Dakar 2014 – rozložení sil

Matěj Oliva 3.1.2014 zdroj: A.S.O.

fotka

Už jen pár dní zbývá do startu Rallye Dakar 2014 a vypadá to na jeden z nejzajímavějších Dakarů nové éry Jižní Ameriky. Poměr sil se totiž dost zásadně mění, na startu budou i dva Češi a dva Slováci, promluví do pořadí na předních příčkách?

Už na začátku sezony cross country rallye přišla velká bomba v podobě přestupu pětinásobného dakarského šampiona – Cyrila Desprese od KTM k Yamaze. Otázkou je, co za tím stálo, ale to si můžete snadno domyslet. Despresovým největším soupeřem bude pochopitelně Marc Coma. Ten jede samozřejmě v továrním teamu KTM. Parťáka mu měl dělat jeho loňský zástupce Kurt Caselli, který ale tragicky zahynul na závodu Baja 1000.

Tovární team KTM tak pojede ve složení Jordi Viladoms, Francisco Lopez, Ruben Faria, David Custeau. Už na privátních KTM pak můžeme vepředu čekat Ivana Jakeše a Jakuba Przygonskeho. Na své zelené KTM se na start znovu postaví matador Pal Anders Ullevarseter. Druhou slovenskou nadějí je pak Stefan Svitko.

Kromě Cyrila Desprese pojede na Yamaze také Olivier Pain, který loni dokázal vyhrát etapu a nějaký čas byl v čele soutěže, pak ho ovšem zradila technika. Třetím želízkem v ohni japonské továrny bude Franz Verhoven, který má z Dakaru rovněž hodně zkušeností. Třetí značkou, která by mohla srazit z trůnu dvanáct let vládnoucí KTM je Honda. Ta sází na Joana Barreru Borta, který dokázal Hondu dovézt na několik etapových pódií. Záda mu budou krýt Helder Rodriguez s Paulem Goncalvesem.

Ze hry je pro letošní rok díky invenci KTM Husqvarna. Zatímco v silničních závodech KTM nasadila několik strojů pod touto značkou, na Dakaru si nechává vše pod svými křídly, navíc je tu zbrusu nový speciál, postavený pro Dakar 2014.

Český pár

Na startu uvidíme letos dva stroje s českým jezdcem. Oba mají z Dakaru bohaté zkušenosti, prvním z nich je Honza Veselý, který jede jak jinak, než na Yamaze, se kterou má bohaté zkušenosti. Druhým želízkem v ohni bude David Pabiška, který naopak přesedlal na stroj KTM.

Trasa

Závod odstartuje na pódiu v aregntinském městě Rosario 4.1., první etapa se pojede ale až 5.1. , závod pak pokračuje přes Argentinu, Bolivii a končit bude na pobřeží ve městě Valparaiso 18.1. Den volna na závodníky čeká 11.1. Na závodníky čekají klasické tratě Jižní Ameriky. Rychlé pisty, horské cesty, vyschlá řečiště a chybět nebude ani obávaná poušť Atakama.

Video

Další články z rubriky:

     reklama

    Videa

    Instagram

     reklama
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.