Kawasaki Z1000 - jede, jak vypadá

Matěj Oliva, Foto: Jan Altner 7.5.2014

fotka

Naháče od Kawy šly vždycky tak trochu proti produdu. Zatímco japonská konkurence volila dostupnost pro každého a jakousi konzervativnost, u zelených se nikdy nebáli a řada Z byla vždy agresivní, provokativní a hlavně rychlá. Dál už asi nemá cenu pokračovat, Kawasaki Z1000 2014 je tady!

V téhle motorce poznáte Kawu na první pohled. Agrese v každém detailu, výrazná moderní maska, nahrbená silueta, dvojice výfukových koncovek. No a chybět samozřejmě nemůže zelená barva a zlaté brzdiče. Konzervativcům se nový vzhled asi líbit nebude, ale nás rozhodně zaujal a naživo vypadá motorka ještě líp než na fotkách. Nadšené pohledy kolemjdoucích pak mluví za vše.

V hliníkovém rámu je zabudovaný řadový čtyřválec o objemu necelého litru s výkonem slušných 140 koní. Ten zůstal stejný jako v minulé generaci, ale vysloužil si novou elektroniku. Nový je ale podvozek. O zpomalování se starají radiálně umístěné brzdiče Tokico s radiální pumpou, v našem případě navíc doplněné o ABS. Tlumiče dodala značka Showa, jedná se o vyšší řadu, než u předchozí generace a můžete je nastavit v předpětí i útlumu. Jak je u Kawasaki zvykem, mají vidlice rozdělené funkce, jedna pouze pruží a druhá jen tlumí.

Více o technice nového Zeda si můžete přečíst zde, teď půjdeme raději do sedla. První pocit, který mě dostal je pohodlí, které nová Z1000 nabízí. Sedlo je dost široké a do motorky příjemně zapadnete. Řídítka jsou překvapivě široká a vše je tak nějak tam, kde to hledáte. Od prvních metrů mám pocit, že mám motorku v ruce a vše jde naprosto přirozeně. Trochu zklamaný jsem ze zvuku litrového čtyřválce, kde emisní limity udělaly své.

Pokud se bojíte, že Z1000 je nezvladatelná divočina, vyvedu vás z omylu. Motor má čitelný nástup a není problém pomalé courání po městě, popojíždění mezi auty, ale samozřejmě ani zrychlení, které takový motor nabízí. V nízkých otáčkách se čtyřválec chová tak nějak neutrálně, jede bez cukání a motor se po přidání plynu posbírá a plynule zrychlí. Pravá zábava ale začíná až ve středních a vyšších otáčkách, kde se začnou dít věci!

Podvozek koresponduje s motorem a nabízí vynikající ovladatelnost. Stačí pomyslet, přesnést váhu a Kawasaki ochotně zatočí, ať už jedete v táhlých rychlých zatáčkách, nebo se motáte po městě. Jedinou výtku mám k ostrým zatáčkám v malých rychlostech, kdy má motorka tendence zavírat řídítka. Celkově ale musíme nový podvozek rozhodně pochválit. Přední vidlice i zadní tlumič dobře reagují na změny nastavení a motorku si snadno přizpůsobíte svému stylu a váze.

Pochvalu zaslouží i brzdy, i když by mohly mít trochu ostřejší nástup. Na druhou stranu v provozu vás rozhodně nezaskočí. ABS je dobře naladěné a zabírá až v krajní situaci. Vzhledem k zaměření a váze motorky se za něj rozhodně vyplatí připlatit. Chybí nám jen režim vypnutí ABS na zadním kole, který konkurence pomalu ale jistě nasazuje na čím dál více strojů.

Z1000 ukázala, že nejde jen o designový výstřelek, ale hlavně o motorku pro každý den, která dokáže zatraceně pobavit, je dost pohodlná i na nějakou tu cestu (přední maska poměrně efektivně odvádí vzduch) a neztratíte se s ní ani na okruhu. Proti evropské konkurenci navíc nabízí více než zajímavou cenu!


Technické údaje


 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.