Moto Guzzi California Custom

Matěj Oliva 4.6.2014

fotka

Když vloni Moto Guzzi ukázala největší Californii, svět cruiserů se postavil na hlavu. Něco tak luxusního a velkého z italské továrny nikdy nevyjelo. Před rokem jsme testovali verzi Touring, teď je na řadě sportovnější verze Custom.

O technice jsme toho už napsali dost, pro oživení se podívejte na předcházející články třeba sem, nebo sem. Jen pro rekapitulaci - základem je nový motor, vzduchem chlazené véčko, samozřejmě s podélným uložením v trubkovém rámu. Výkon na zadní kolo je zprostředkováván sofistikovanou elektronikou, která zabraňuje tomu, aby vás masivní točivý moment velkého dvouválce poslal při nejbližší příležitosti do smyku. Nechybí samozřejmě ani ABS, které se u takové mašiny celkem hodí.

Z motorky na vás sálá luxus na první pohled a pozná to nejen znalec motorek, ale i běžný kolemjdoucí, který odhaduje cenu do sedmiciferných částek. A není se čemu divit. Zpracování Californie nemá chybu. Je tu dost chromu, ale i spousta zajímavých detailů, jako je přední lampa s čočkou, palubní deska, nebo nádherná loukoťová kola s nápisy Moto Guzzi.

Přečtěte si: test Moto Guzzi California Touring http://motodenik.cz/clanek/1239-italsky-luxus-moto-guzzi-calif.html

Na rozdíl od verze Touring jsou všechny detaily motorky dány na obdiv a nic vám nekazí dojem z čisté nízké linie motorky. Chybí tu zadní kufry, díky kterým jsou vidět masivní tlumiče i kardan, no a samozřejmě ani velký štít a díky tomu není čistý design motorky ničím rušen.

Cestovatel z ní nebude

Po usednutí do pohodlného sedla mám vše po ruce, řídítka padnou do ruky, nohy spočinou na pohodlných plotnách, zkrátka idylka. Dokonce i ovladače, které nebývají u motorek z Piaggio Group ergonomicky dokonalé mi u Californie tak nějak sedí. Start motoru připomíná zažehnutí agregátu amerického osmiválce, motorka se nakloní na bok a motor naskočí s mohutným zahřměním. Výfuky krásný zvuk sice díky emisním limitům hodně tlumí, ale i tak ho pro uši jezdce a okolních posluchačů zbyde dost.

Jednička zapadá s ocelovou ránou a motorka se na vlně mohutného krouťáku dává do pohybu. Jakmile naberete alespoň minimální rychlost, dojem z váhy motorky zmizí a vy jedete pocitově na normálním naháči. I tak je ale manipulace v nízkých rychlostech záležitost spíš pro zkušenější jezdce. Guzzi se vám ale snaží ve všech ohledech vyjít vstříc. Podvozek se chová velmi dobře, motorka je tuhá, nevlní se a tlumiče odvádí svou práci na výbornou. Můžete si tak dovolit i poměrně sportovní jízdu, které se motor rozhodně nebrání. Tam, kde nepomůže technika pak nastupuje elektronika. Volit můžete z několika režimů výkonu, nastavení kontroly trakce a ABS. A věřte, že kontrolka prokluzu zadního kola bude blikat poměrně často.

Překvapivě dobře účinkují i brzdy. Radiální čtyřpístky Brembo se zakusují do velkých kotoučů a dokáží ubrzdit i masu rozjetého železa. Když to s brzdami přeženete, zasáhne citlivě ABS, tady není Californii co vytknout.

Ze zakroucených okresek je bohužel občas třeba najet na dálnici a tady se vám s Californií moc líbit nebude. Na slunném jihu USA platí všude 60 mil, ale u nás, kde je 130 spíše symbolická hranice jezdec na Guzzi dost trpí. Motor má bez problémů na cestovní rychlost okolo 160 km/hod, ale krční páteř jezdce je zásadně proti. Pohodlná je tak zhruba stovka. Pokud se tedy chystáte na nějaký ten dálniční přesun, raději sáhněte po verzi Touring.

Vraťme se ale do zatáček, tady dokážete s Californií překvapit nejednoho motorkáře, díky mohutnému krouťáku budete mít rychlý výjezd ze zatáček a dokážete držet krok i s menšími naháči. Motor se nechá vytáčet až někam k 6000 otáček, což je v kategorii cruiserů celkem sci-fi.

California Custom je motorka, která ve mě zanechala hodně hlubokou stopu. Nabízí majestátnost jízdy na cruiseru spojenou se sportovními zážitky z naháče a zrychlení dragsteru, to vše zabalené v nádherném designu se špičkovým zpracováním.


Technické údaje


reklama

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.