Malá Panigale taky Panigale!

Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý 25.9.2014

fotka

Když Ducati představila novou Panigale, svět superbiků se změnil a tahle motorka patří mezi to nejlepší, co si můžete na okruh pořídit. Na běžné ježdění to ale přeci jen není úplně ono. Všechny technologie a přebytek výkonu na běžných silnicích v podstatě nemáte šanci využít a motorka se stává tak trochu předimenzovanou. A proto Ducati přišla s modelem 899, který je jedním z nejlepších supersportů, které můžete na silnici řídit.

Model 899 nahrazuje ve výrobním programu 848, která slavila nemalé úspěchy a ukázala, že menší supersport má na trhu místo. No a zatímco 848 vycházela maximálně z tehdejší 1190, menší Panigale jde do všeho po svém a motorka má více změn oproti své větší sestře. Naštěstí ne designové. Nádherná přední maska, kapotáž a sexy podsedlovka s atypickými světly zůstala. Největší designovou změnou, kterou poznáte na první pohled je zadní kyvka, která je klasicky dvouramenná a chybí tak letmo zavěšené zadní kolo. Vzhledu motorky to ale rozhodně nijak razantně neuškodilo. Díky pěkným kolům je efekt dokonalý.

Přečtěte si:: Test Ducati 1199 Panigale S http://motodenik.cz/clanek/1152-ducati-panigale-s-viva-italia.html

Co do techniky je samozřejmě největší rozdíl v motoru. Z objemu 898ccm dává Ducati výkon 148 koní při 10750 otáčkách. Jmenuje se Superquadro a má desmodromický rozvod. Zajímavý je i točivý moment 99 Nm, který má blahodárný vliv právě na pohyb v běžném provozu. Pomáhá samozřejmě i elektronika. Je tu kontrola trakce a ABS (volitelné) v několika režimech – Race, Sport, Wet.

Podvozek rozhodně není zanedbaný, na předku najdete plně nastavitelnou USD vidlici o průměru 48mm, vzadu pak nastavitelný central umístěný na boku. O zpomalování se starají tradičně monobloky od Bremba.

Jízda

Po usednutí do sedla Panigale mě překvapuje její lehkost. Motorka je neuvěřitelně úzká a přesně padne do ruky a ačkoliv je na první pohled poměrně malá, tak i se svými 185cm, se na Panigale pohodlně vejdu. A teď konečně start. Musím říct, že takový zvuk jsem už dlouho nezažil. Panigale má naprosto syrový projev, který na první poslech nezní utlumeně a budí zaslouženou pozornost. Tohle se v Ducati rozhodně povedlo!

Další překvapení se ukrývá v převodovce. Ta chodí naprosto hladce a přesně. Stačí jen pomyslet, klepnout do řadičky a rychlost přesně a rychle zapadne. Při akceleraci vám navíc pomůže quickshifter, díky kterému můžete řadit i s plným plynem bez spojky. Oproti konkurenci je ale zajímavě nastaven a snese řazení bez spojky i ve velmi nízkých otáčkách bez toho, aby sebou motorka byť jen trochu cukla.

motorka je tuhá a poslouchá na slovo, zároveň má ale relativně pohodlný podvozek i pro běžný provoz. Samozřejmě v rámci možností supersportovní motorky. Na okreskách rovněž oceníte tlumič řízení, který dokáže vyřešit nejednu krizovou situaci. Ve městě samozřejmě nebudou nadšená ani vaše zápěstí, ale to už k tomuhle zážitku prostě patří. Při jízdě po městě a obecně v malých rychlostech hodně překvapil motor. Ten si nechá líbit i 4000 otáček a není problém na dvojku popojíždět padesátkou, to se u supersportů často nevidí. Pokud se chcete vyloženě courat, stačí zapnout režim wet, ve kterém má motor omezený výkon a příjemnější nástup. Naopak v režimu Race ukáže Panigale vše, co v ní je. Motor reaguje na otočení plynu okamžitě a motorka vyráží přesně tak, jak jí poručíte. V tomto režimu navíc kontrola trakce i ABS zasahují až na úplné hraně a není ani problém postavit motorku na přední kolo, to se zapnutým ABS většinou nejde.

Mimochodem brzdy fungují perfektně. Nejsou tak kousavé jako na 1199, ale přesto jsou dostatečně razantní i pro jízdu na okruhu. Zajímavé je, že 899 je o 5 kg těžší, než její větší sestra.

Na okruh jsme se s motorkou bohužel nedostali, ale vzhledem k tomu, co dokázala předvést v běžném provozu můžeme čekat velké věci. 899 je ideálním kompromisem mezi okruhovým ježděním a sportovním svezení v běžném provozu. Motorka je lehká, velmi dobře se ovládá a v rukou dobrého jezdce dokáže konkurovat i silnějším motorkám. K tomu je tu poměrně zajímavá cena, za kterou dostanete atraktivní motorku, která udělá stejnou parádu jako 1199 a k tomu nabídne špičkové svezení jak na silnici, tak na okruhu.


Technické údaje




Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.