O Livewire i budoucnosti H-D - rozhovor s Martinem Heřmanským

FilipT 19.8.2014

fotka

Poslední novinky z říše Harley-Davidson nás hodně zaskočily, proto jsme hned využili příležitosti a důkladně vyzpovídali Martina Heřmanského, ředitele pro střední a východní Evropu. A řeč se točila hlavně kolem elektriky a budoucnosti...

Značka Harley-Davidson před několika týdny šokovala svět představením prvního opravdu velkého sériového elektrocruiseru Livewire. Jak se to slučuje s dosavadním spíš tradičním stylem a orientací na modely s dlouhou historií?

Je pravda, že Harley-Davidson je všeobecně vnímán jako ikonická a konzervativní značka, pro mnohé ovšem zároveň reprezentuje rebelství v jeho pozitivním slova smyslu. Podle mého názoru je LiveWire kombinací právě onoho rebelství a nové, zákaznicky orientované strategie, v jejímž rámci nyní do vývoje a inovací motocyklů významným způsobem promítáme zpětnou vazbu od všech zákaznických skupin po celém světě. Jedním z cílů LiveWire bylo překvapit a ukázat veřejnosti, jak unikátní pozici v motocyklovém světě jako značka máme, jak inovativní dokážeme být a zejména jak dokážeme hledět do budoucna, nikoliv jen do minulosti.

Jen pro připomenutí - kolik Livewire vlastně najede na jedno nabití, za jak dlouho se dobije ze zásuvky a kolik má vlastně maximální rychlost?

Zde musím zdůraznit a připomenout důležitý fakt – LiveWire je testovací koncept, nikoliv finální produkt, tudíž jeho dnešní technické parametry při současně dostupných technologiích nejsou příliš relevantní. Byl vyvinutý mimo jiné pro to, aby poskytnul našim zákazníkům unikátní zážitek z jízdy a nám naopak jejich zpětnou vazbu. V dnešní podobě ujede LiveWire na jedno nabití podle stylu jízdy, rychlosti a počasí min. 85 km, baterie se nabijí za zhruba 3.5 hodiny a jeho maximální rychlost je 150 km/h.

Stroje Harley-Davidson vždycky lákaly svým nezaměnitelným zvukem motoru, myslíte, že si jejich příznivci někdy zvyknou na úplně jiný zvuk i charakter?

I u Projektu LiveWire byl dodržen „Harley-Davidson Look and Feel“ a podle mého názoru zvuk jeho motoru připomínající letící stíhačku je naprosto unikátní a zaujme spoustu lidí. Je potřeba si uvědomit, že LiveWire není nezbytně zaměřen pouze na konzervativní příznivce značky, naopak si myslím, že stoprocentně oslovuje mnoho lidí, kteří by doteď o značce H-D vůbec nepřemýšleli.

Má na současné inovace nějaký vliv i skladba zákazníků? Jakým způsobem se mění charakter zákazníků Harley-Davidson - posouvá se například průměrný věk mezi mladší jezdce a podobně?

V současnosti máme v nabídce něco přes 30 různých modelů, což z nás dělá motocyklovou značku s možná nejširší řadou na světě. Z toho vyplývá, že u nás si najdou svůj model zástupci všech věkových skupin. Pro ty mladší máme celou řadu Dark Custom v čele s evropsky nejpopulárnějším modelem Sportster 883N Iron a brzy představeným městským modelem STREET 750, na opačné straně nabídky stojí tříkolka Triglide Ultra Classic. Obecně ale zaznamenáváme, že naší značku nachází oproti dřívějšku stále více mladších lidí a také žen.

Model elektrocruiseru Livewire nyní absolvuje předváděcí jízdy po Americe, dostanou šanci ke svezení a vyzkoušení i ljezdci v Evropě a v České republice?

Momentálně neznám přesný harmonogram předváděcích jízd, plán je převést celý projekt do Evropy příští rok. Pokud se tak stane, tak v České republice rozhodně chybět nebude.

Harley-Davidson Livewire si v rámci propagace zahrál v novém filmu "Avengers: Age of Ultron", jak značka Harley-Davidson využívá k propagaci spojení s kulturou, filmem, hudbou a podobně?

Harley-Davisdon existuje již 111 let a za tu dobu si naše motocykly zahrály ve stovkách filmů, seriálů a reklam. Většině lidí se vybaví například kultovní Easy Rider, Blue Electra Glide, Harley-Davidson and Marlboro Man, každý samozřejmě viděl Terminátor 2, Pulp Fiction nebo Indiana Jones. V posledních letech jsme velmi aktivní kolem seriálu Sons of Anarchy a letos na jaře vyjel na STREET 750 také Captain America. U nás jsme bohužel ještě neměli možnost učinkovat v některém z českých filmů, o to více jsme aktivnější v hudbě, spolupracujeme s unikátním projektem Rockopera Praha, naším Brand Ambasadorem je Honza Toužimský ze skupiny ARAKAIN a podporujeme dívčí rockovou kapelu K2.

Jak se daří značce H-D a prodejům jejích motocyklů v Evropě a konkrétně v ČR?

Děkuji za optání, značce se jak v Evropě tak v České republice daří velmi dobře, jsme jednou z mála značek která od nástupu ekonomické recese neustále roste a plní stále více zákaznických snů.

Za co takovému úspěchu na našem trhu značka Harley-Davidson vděčí?

Já myslím, že je to kombinací několika faktorů. V České republice má značka H-D obrovskou tradici již od roku 1924, její vnímání širokou veřejností je až na malé výjimky velmi pozitivní. Máme kvalitní dealerskou síť, vyrábíme skvělé motocykly, rádi se bavíme a potkáváme s našimi zákazníky na různých eventech a srazech. Navíc se nám podařilo v minulých několika letech zvýšit dostupnost motocyklů, vždyť nyní náš nejprodávanější model Sportster 883N Iron se dá pořídit již za cca 230.000 Kč, nebo 3.500 měsíčně při značkovém financování H-D Financial Services. To, že Harley stojí od půl milionu korun výše je pouhý mýtus a naštěstí stále více lidí si to uvědomuje.

Co pro své příznivce ještě letos značka Harley-Davidson přichystala?

Kromě nových modelů pro rok 2015, které budou představeny v srpnu na celosvětové H-D Konvenci v Nashvillu, připravujeme spolu s H-D Praha velkou akci, která bude patřit k největším pražským událostem letošního roku. Jedná se o PRAGUE HARLEY DAYS, které proběhnou 29 a 30.8. 2014 na Výstavišti v Holešovicích a bude to první oficiální Harley-Davidson Event v regionu CEE. Podařilo se mi totiž přesvědčit centrálu v Oxfordu, aby Prahu zařadila mezi několik málo centrálně podporovaných H-D Eventů v Evropě a nyní tedy patříme do stejné rodiny jako European Bike Week ve Faak am See, Hamburg Harley Days nebo Barcelona Harley Days. PRAGUE HARLEY DAYS jsou oproti tradičním eventům koncipovány tak, aby oslovily a přilákaly nejen motorkáře, ale všechny, kdo s námi chtějí oslavit konec léta ve stylu bezstarostné jízdy.

Kromě spousty motorek a venkovního programu je připraven i atraktivní večerní program v Průmyslovém paláci – v pátek nás čeká pásmo zápasů v thajském boxu včetně titulového boje o mistra ČR, poprvé představíme na českém trhu H-D STREET 750 a následně vystoupí ARAKAIN. V sobotu proběhne oficiální volba Miss Prague Harley Days, pak Pole Dance Battle za účasti celé české taneční špičky a večer uzavře legendární TUBLATANKA. Zvláštní část celého eventu je věnována rodinám s dětmi, kde Matel, coby jeden z našich hlavních partnerů, připravil pro ty nejmenší velkou Family Village s jedinečným programem a samozřejmě vstupem zdarma.

Důležitá je jedna věc –Harley-Davidson je značka otevřená pro kohokoliv, tudíž zveme všechny motorkáře bez rozdílu značek, nikoliv pouze jezdce na H-D. Některá konkurenční zastoupení značek dokonce přijala naše pozvání na celé akci participovat a stala se našimi partnery. Každý, kdo má zájem, se dozví více na www.harley-days.cz nebo na Facebooku –Prague Harley Days.

Teď jedna osobní otázka, koupil by sis produkční H-D Livewire?

LiveWire je fakt cool a doufám že se dostane do seriové produkce. Ale i v dnešní podobě bych o něm určitě velmi uvažoval.

Jak ty osobně vidíš budoucnost motorek, čemu patří budoucnost?

Budoucnost motorek je přímo závislá na tom, co od nich budou očekávat jejich majitelé. Podle mého názoru se budeme setkávat jak s tradičními motocykly, tak s modely, ve kterých výrobci použijí nové technologie. Pokrok a inovace se nadají opomíjet a jen z minulosti se žít nedá.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.