První dojmy z Harley-Davidsonu Street 750

FilipT, foto: Jan Altner 9.9.2014

fotka

První svezení na prvním „Harykovi“, který není ušitý pro nekonečné americké highways, ale primárně pro rušné ulice velkoměst dálného východu. Je menší, chlazený vodou, o něco plastovější a podstatně levnější ... a jak se na něm jezdí?

Jsou modely, které naživo v provozu vypadají o hodně líp než na fotografiích, a Street 750 je jedním z nich. Ani při oficiálním uvedení na česká trh na Prague Harley Days mě tolik nezaujal, ale když si na Šalamounce půjčujeme ještě nezajetý motocykl alespoň na krátké seznámení a opatrné zajíždění, najednou si uvědomuji, jaká je to krásná motorka. Mohutná placatá nádrž, krásný černý plexištítek či litá kola, tak za to by se nemusely stydět ani mnohem dražší modely H-D.

Jasně, je o poznání menší než ostatní stroje H-D, ale matově černá barva mu skvěle sluší, zdařile mezi sebe schovává plastové prvky a dává skvěle vyniknout broušeným bokům válců i broušeným stranám loukotí obou kol. Při pohledu zprava je to díky dlouhému černému výfuku i lesklému airboxu nahoře mezi válci neoddiskutovatelný Haryk!

Pohled z druhé strany trochu ruší trubice od vodní pumpy i důkladné plastové kryty ozubeného řemenu k zadnímu kolu a nakonec i trochu vystrčená stopka s klaksonem. Také kotouč přední brzdy vypadá o dost jednodušeji a subtilněji než brzdy ostatních modelů H-D... ale nakonec tahle strana je po zaparkování a položení na stojánek na levou stranu dost schovaná a za jízdy dolů stejně nevidíte ;-) Co bych asi jako majitel hned měnil, jsou gumové prachovky na trubkách přední vidlice. Na indické prašné cesty asi dokonalé, ale pro Evropu už asi trochu přežitek? Také odkryté vodiče u konektorů naznačují jinou cenovou skupinu, než na jakou jsme u H-D zvyklí, však taky Street dostal cenovku 6400 Eur (cca 175 tis Kč). Pro srovnání, dosud nejlevnější model Iron 883 je v nabídce za 7350 Eur (200 tis Kč).

Také po vyhoupnutí do sedla na vás dýchne zajímavé mísení kultury H-D a zvyklosti asijských trhů. Vkusná a jednoduchá přístrojovka je doplněná displejem, který ale ukazuje jen celkové počítadlo kilometrů a dvě denní počítadla, překvapivě se tu neobjevují hodiny. Konstrukce spínačů směrovek ale třeba i vypínače motoru je evidentně dělaná podle jiného než evropského stylu, u H-D překvapí i umístění klíčku zapalování na běžné místo před krkem řízení. Zrcátka jsou hodně blízko u sebe a na naše poměry by klidně snesla vystrčit ještě o 10 cm do stran, vidět je v nich ale i tak vcelku slušně.

Po nastartování vodou chlazeného dvouválce Revolution X se ozve zajímavé dunění, které na v sobě jednu stranu obsahuje něco z toho známého zvuku HD, na druhou stranu je ale hned zřejmé, že je to krátkozdvihový vodník s mnohem vyšším kompresním poměrem (11:01). Námi testovaný stroj jsme teprve začali opatrně zajíždět, ale i tak je zjevné, že mu chutnají trochu vyšší otáčky a s nejvyšším točivým momentem 59 Nm bude mít na takhle lehkou mašinu síly až dost. Jen pro srovnání, suchá váha Streetu 750 je pouhých 206 kg, již zmíněný Iron má za sucha 245 kg! A ještě jedna zajímavost, trochu nás vypeklo jednoduché řešení „chcípáku“ na pravém řídítku - po jeho vypnutí lze normálně aktivovat startér, ale motor nenaskočí a vy se divíte, co se děje...

Měkoučké a nízko položené sedlo, malá hmotnost a kompaktní rozměry přinášejí trochu jiné jízdní vlastnosti - spíš jako u naháče než jako u cruiseru a mašina je ve městě skvěle obratná a ovladatelná. Do zatáčky se vrhá trochu jinak, než jak jsem byl zvyklý z jiných motorek a na začátku náklonu to chce ji maličko přinutit, pak už poslouchá pěkně a vykrouží i slušné náklony. Jen pozor na to, že stupačky nemají žádné „hlásiče“ náklonu a mašina hlavně v pravých zatáčkách začne drhnout až držákem výfuku. Brzdy byly u nezajetého motocyklu teprve na začátku svých možností, předek odváděl svoji práci velmi dobře, zadní brzda asi ještě byla naolejované z leštění po výstavách a moc jsme ji nevyužívali.

Kombinace menších kol 100/80 R17 vepředu a 140/75 R15 vzadu přináší příjemně rychlé řízení a třeba otáčení na místě nebo vyjíždění našikmo na chodník je díky tomu snadné skoro jak na jízdním kole. Tady mašina opravdu dělá čest svému názvu Street a pokud chcete Harleye hlavně na práci a do města a jste spíš menší postavy, pak to je stroj přesně pro vás.

Jak jsem zmínil na začátku, díky revolučnímu rozvoji značky už Harleye dávno neznamenají jen křižníky ušité pro nekonečné americké highways. Značka jde rychle do budoucnosti vedle představení prvního velkého elektrobajku H-D Livewire také rozšiřuje svoji orientaci i na rychle se rozvíjející asijské trhy. Na modelu Street 750 je to znát, zároveň ale i na evropském trhu představuje skvělé řešení pro jezdce menších postav či subtilnější slečny, a nakonec i pro mladé a začínající jezdce poptávající příznivou prodejní cenu.



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.