Leatt Brace STX na silnici

Filip Tichý 22.2.2011

fotka

Enduro závodníky již málokdy potkáte bez ochranného límce, který rychle prokázal svoji funkci chránící krční páteř. Původce tohoto vybavení, společnost Leatt, nyní přichází se silniční verzí STX.

Marketingoví specialisté Leatt totiž zaznamenali řadu stížností typu: „Když si svůj terénní Leat Brace vezmu na silniční motorku, nemůžu zalehnout za plexi a navíc mi pod to nejde páteřák.“ Jezdci sedlající terénní i silniční mašiny si totiž zvykli na příjemnou jistotu ochrany krční páteře a začali si terénní výbavu brát i na asfalt. Leatt proto rychle zareagoval a nabídne verzi Leatt STX, která sníží riziko spinální komprese i pro silniční jezdce. Zároveň se zde počítá se závodními prvky, jako je aerodynamický hrb či páteřák. Také pohyb hlavy je zde volnější a dovoluje sportovnější posaz.

Je s podivem, že takový produkt přichází na trh v silniční verzi až tak pozdě. Důvodem je fakt, že při testech na okruhu se potřeba ochrany krku nikdy až tolik neprojevila a ke spinální kompresi zde téměř nedochází. Společnost Alpinestars dokonce již měla okruhovou verzi ve vývoji, ale testy nepotvrdily její užitečnost. Až hlasy jezdců z provozu, kteří čelí třeba srážce s autem či stromem, ukázala poptávku po tomto ochranném prvku. Leatt STX tak představuje poměrně přelomový prvek, který přitom původně nebyl vyvinutý pro Moto GP. Od vynálezu páteřáku společností Dainesse v roce 1978 by tak mohlo jít o další velký hit následujících sezón.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.