Harley-Davidson Road Glide Special

FilipT, foto: Jan Altner 8.12.2014

fotka

Hodně speciální stroj pro hodně speciální jezdce, tak takový byl hlavní dojem z redakčního testu nové Road Glide. Za výjimečným designem se skrývá dokonale vyvážený cesťák, který využívá všechna vylepšení představená v rámci projektu Rushmore.

Pohled z boku prozradí, že Road Glide má shodnou konstrukci s novou Street Glajdou, kterou jsem měl možnost otestovat vloni v Coloradu. Stejný motor i rám i zadní partie, liší se pouze přední maska – Street Glide ji má pohyblivě posazenou na řídítkách, Road Glide má kapotáž napevno a pohybují se pouze řídítka s budíkem tachometru a otáčkoměru. A řeknu vám, při prvních metrech na tomto výjimečném stroji je to trochu nezvyk, na začátku jsem měl pořád divný pocit, že ta motorka snad nezatočí ;-)

Mohutná přední maska se dvěma světlomety, které jsou od letoška osazené LEDkovým osvětlením, dělá z tohoto modelu hodně výraznou osobnost. Road Glide je stroj pro stylové cestování a nová kapotáž proto vznikala v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je uhlazenější a trochu užší tvar a výraznější průduch větrání po vzoru Street Glide. Na dálnici funguje překvapivě dobře – když vezmeme v úvahu, jak daleko je kapotáž od jezdce! Celodenní přesuny přes kontinent cestovní stotřicítkou můžou být na tomto stroji docela pěkný zážitek.

Nízko posazené sedlo a nižší řídítka pro moji téměř dvoumetrovou postavu zrovna nebyly ideální a jako majitel bych si asi nechal osadit trochu kratší řídítka, ovšem nižší postavy naopak ocení, že se nemusí k řídítkům natahovat. Pohotovostní hmotnost 385 kg je pořádně znát hlavně při manipulaci na místě a při otáčení. Je to o pouhých 13 kilo navíc oproti Street Glajdě, ale tím že jsou napevno uchycené úplně nahoře před jezdcem, o sobě tahle kila navíc dávají dost vědět.

Ale jakmile se rozjedete nad 40 km/h, hmotnost jakoby zmizela a rázem jedete na docela obratném stroji. Vývojová vylepšení rámu a zesílení přední vidlice i jejího uchycení do 19palcového hliníkového kola Enforcer tu jsou hodně znát. Troufnu si říci, že majitelé předchozí verze Road Glide budou mít po zkušební projížďce u dealera hodně zamotanou hlavu.

K tomu přispívá i vloni inovovaná vzduchem a olejem chlazená sedmnáctistovka High Output Twin Cam 103™ s uhlazeným projevem a nástupem výkonu. Když si s duněním brouzdáte po okrskách a držíte si klidné tempo mezi 1500 až 3500 ot/min, rázem pochopíte, že řada Touring je snad nejlepším prostředem, jak si vychutnat dojem z motorů Harley-Davidson. Zvuk, způsob zátahu, přesně odměřená míra vibrací, aby byla jízda zábavná, to je tajemství úspěchu a úžasné návykovosti těchto velkých dvouválců.

A díky inovacím Rushmore (viz tato recenze) mají nové Touringy najednou pocitově skoro až nadbytek výkonu a když pořádně vezmete za plyn, dostanete kromě mohutného zátahu i podstatně větší rychlost. Nové zpřevodování má kratší pětku, takže třeba předjíždění v pásmu 90 - 130 km/h je znatelně živější. Naopak šestka pak působí jako výhradně dálniční kvalt.

Na dálnici – nebo ještě líp na nekonečné rovné americké státovce - pak přijde chvíle pro 6.5 GT BOOM Box audio systém. Dokonalé reproduktory vám zprostředkují hudbu i při vyšší rychlosti, k tomu si přímo z řídítek nebo dotykového displeje můžete ovládat navigaci, telefonovat a dokonce ovládat hlasovými příkazy celý palubní systém – málo kdo čekal, že s takto hi-tech moderním řešením jako první přijde právě tak tradiční značka jako H-D.

Mohutná přední maska přímo vybízí k majestátní jízdě v turistickém duchu, to ale neznamená, že až přijdou zatáčky, že se pořádně nesvezete. Nový podvozek má nádherně přesné řízení a dává na tak velký a těžký stroj velmi slušnou odezvu od předního kola. Tady je znát, že na řídítkách není pověšená celá kapotáž jako u StreetGlide, ovládání je líp cítit v rukou. Tuhý rám vám dovolí svézt se o dost ostřeji a odvážněji než na modelech třeba před pěti lety. Chce to ale pěkný asfalt a dobře vybranou trasu, na rozbitých českých silnicích se občas zvláště zadní odpružení dostávalo na své limity.

Naopak brždění s novým škálovatelným Reflex ABS je doslova požitek, a to i na rozbitém povrchu. Nové čtyřpístkové brzdiče, které sice nosí logo H-D. ale dodává je Brembo, umí díky propojenému brzdovému systému pořádně zabrat a celá mohutná mašina umí dokonale prudce zabrzdit. Propojení brzdy se navíc v nízké rychlosti "rozpojí" v malé rychlosti tak usnaďnují manipulaci.

Cestovní vlohy tohoto stroje posilují nové kufry s perfektně vymyšleným novým systémem otevírání a zamykání. Za jízdy byla příjemná i dvoudílná řadicí páka s řazením nahoru patou, která tak nějak patří ke každému motocyklu s širokými plotnami místo klasických stupaček. Sedlo plně odpovídá této luxusní kategorii a je dělané na dlouhé dovolené, spolujezdce zde také v pohodě převezete, ale ruku na srdce – Road Glide je přeci charakterově výhradně jednomístný stroj! Pro jezdce, který chce vyniknout a přesně ví, co chce.

Technické údaje a aktuální cenu tohoto modelu najdete pod tímto odkazem.

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.