Ducati Diavel, nový je lepší?

FilipT, foto: Jan Altner 26.1.2015

fotka

Jedna z motorek s největším fun-factorem, na které jsme kdy jezdili dostala mírně upravený design a řadu inovací hlavně v motorové části. A protože v naší redakci jezdí zástupce první generace Diavelu, dokonce v nádherné edici Carbon, samozřejmě jsme novou verzi vytáhli na společnou projížďku.

Nový Diavel dostal do roku 2014 nové tvary předního světla a bočních kapotáží. Místo kulatého světlometu první generace (viz náš redakční test) se teď kouká na svět zajímavě zaobleným světlem s integrovanou diodovou částí uprostřed. Cíl designérů byl jasný – Diavel si otevřel úspěšně svoji vlastní kategorii a konkurence se rychle chytila a začíná na trh pouštět nové modely inspirované právě Diavelem. V design nové verze Diavelu z něj dělá zase něco speciálního, co prostě nikde jinde nenajdete. A proto příliš nezáleží ani na tom, že většině dotázaných během našeho testu se víc líbil původní červený model - verze s kulatým světlometem.

Nová generace Diavelu ale zase má nádherný sportovní výfuk, který ovšem dává nepatrně utlumenější zvuk než první generace. Černé provedení dvou kuželovitých bambitek ale vypadá dokonale...

Posaz na obou strojích je prakticky shodný – nový Diavel má sice nepatrně upravenou ergonomii, ale pocitově má jen jiný tvar sedla. Na nepatrně odlišný posez přijdete jedině tehdy, když si po několika hodinách v sedle prvního modelu najednou přesednete na nový Diavel 2014 – jo, pár nepatrných změn k lepšímu tam je znát. Jinak zůstávají zachovány všechny ty krásné detaily, kterými se Diavel liší od konkurence – výklopné stupačky spolujezdce, krásně schované madlo nad zadním světlem, dva přístrojové displeje...

To hlavní je ale inovovaný motor! Nový Diavel má motor Testastretta 11° DS druhé generace, véčkový dvouválec o objemu 1198 ccm a maximálním výkonem 162 koní - tedy stejně jako u předchozí verze. Má ale hodně přepracované vstřikování a hlavně dvě svíčky na válec, takže se mírně změnila křivka výkonu, ale hlavně se motor stal v nižších otáčkách kultivovaným gentlemanem namísto neurvalého neurotika z první verze. S novým Diavelem se dá mnohem příjemněji žít ve městě a nemusíte se už být motor nechat trochu podtočený.

Maximální výkon se dostaví o nepatrný kousek dřív - ale již v 9250 ot/min místo původních 9500 ot/min - ovšem s vyšším krouťákem ve středních otáčkách. Hlavní úpravy proběhly v upraveném sání a výfukovém systému a výsledkem je mimo jiné i o 5 kg nižší hmotnost, prodloužil se také servisní interval ventilových vůlí až na 30 000 kilometrů. Když ale porovnáváme obě verze a oba motory se vytočí do vyšších otáček, nepoznáte prakticky žádný rozdíl a oba naloží na zadní kolo stejně brutální porci výkonu a oba jsou stejně zábavné a těžce návykové.

To samé platí v zatáčkách, kde je trochu znát, že nový model má přeci jen nepatrně nabroušenější brzdy než čtyři roky stará motorka. Diavely na společné projížďce dávají neskutečný požitek, protože si nejen užíváte jízdy na hodně dokonalém, zábavném a výjimečném stroji, ale navíc ještě můžete stejnou mašinu sledovat před sebou nebo ve zpětném zrcátku!

Během testu jsme u nového modelu naměřili nepatrně nižší spotřebu, jezdili jsme docela svižně, takže 7,8 L/100km u nového byla hodně příznivá hodnota, o půl litru méně než u první generace. Ale kdo by se u stroje za půl milionu staral o spotřebu, že? Hlavní je, že na sedmnáctilitrovou nádrž při delších cestách mezi tankováním bezpečně natočíte dvě stě kilometrů, což poskytuje slušnou cestovní autonomii.

Jaký je tedy dojem z nové generace Diavelu? Stejně dokonalý jako z první verze! K téhle mašině na trhu jen tak nenajdete srovnatelnou konkurenci. Je to svým způsobem dokonalý a neskutečně zábavný stroj, který nyní dostal zase výjimečnější design a image spolu s vylepšenou technikou. Majitelé první generace asi nemají důvod mašinu prodávat a kupovat novou verzi, však také Diavel patří k modelům, které si většina majitelů už v garáži nechá navždy – ojetých Diavelů se prodává jen nepatrné množství a i proto si i jako ojetiny drží svoji hodnotu.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.