Motosalon v Letňanech – nové modely 2015

FilipT, foto: František Chobot 5.3.2015

fotka

Mezinárodní veletrh konaný pod záštitou SDA střídavě v Praze a Brně se letos koná v Letňanech – pojďte se s námi podívat na stručný přehled hlavních novinek, kvůli kterým se vyplatí na tuto výstavu vyrazit! A že jich není málo...

Hlavním lákadlem výstavy jsou samozřejmě motorky, a zvláště pak nové modely pro sezónu 2015, které jste většinou ještě ani neměli možnost vidět na showroomech vašich oblíbených značek. Podívejte se na stručný přehled novinek hlavních značek – pěkně podle abecedy.

Aprilia Caponord 1200 Rally, RSV4 a Tuono V4 1100RR

Aprilia Caponord 1200 Rally na drátových kolech a s robustními kufry asi nabízí cestovatelské zážitky, ovšem ostrý design dává znát, že to stále bude v lákavém italském duchu pěkně divokého véčkového dvouválce. Modernímu stroji odpovídá moderní výbava – možnost volby výkonových režimů, ABS s možností vypnutí do terénu, kontrola trakce ATC s možností nastavení, ale hlavně poloaktivní podvozek ADD (Aprilia Dynamic Damping).

Poprvé v ČR se představuje i inovovaný litrový superbike Aprilia RSV4, ale hlavně nová Aprilia Tuono V4 1100 RR. S větším motorem přichází o 5 koní vyšší výkon, hezčí design přední masky a stejně jako u Caponorda plnou nálož asistenční elektroniky. Tak co, troufnete si zkrotit radikálního naháče s výkonem 175 koní?

BMW R1200R/RS, S1000RR a F800R

BMW R1200R, BMW R1200RS, a BMW F800R, za těmito zkratkami se skrývají dva nové naháče a dva hodně rychlé cesťáky pro sezónu 2015. A úplně nový je také superbike BMW S1000RR, která od toho loňského snadno poznáte podle prohozených asymetrických světlometů.

Nový vodou "přichlazovaný" boxer z modelu GS našel cestu i do nahatého roadsteru R1200R, který jsme měli možnost již na podzim otestovat ve Španělsku, vedle něj pak na dnešní výstavě stojí i cestovnější verze R1200RS se stejným motorem a také s klasickou přední vidlicí.

Harley-Davidson

Americká značka v Letňanech poprvé představila kompletní řadu Touringů – celých 11 nových mašin, na opačné straně pak byla kompletní řada Dark Custom.

A mezi nimi zajímavá stěna přestaveb Street 750 v postavených v rámci soutěže mezi jednotlivými dealery po celé Evropě ... ale o tom už připravujeme samostatný článek.

Honda

Nejrychlejší motorka výstavy? Rozhodně vítězný stroj MotoGP s číslem 93 na stánku Hondy. Hodně zájemců ale obléhalo také inovovanou osmistovku Crossrunner s hodně vylepšeným designem, no a samozřejmě pro řadu lidí je úplně nejvíc jeho veličenstvo Goldwing!

Indian a Victory

Poprvé v historii Motosalonu se zde kromě Victory představují i nové Indiany, které koncern Polaris během posledních pár let úspěšně probudil k životu. Řadu Chief už známe dokonce i z redakčního testu.

Úplnou novinkou Motosalonu ale je sportovněji pojatý Indian Scout s kapalinou chlazeným vidlicovým dvouválcem do V 60°. Na první pohled nádherná mašina s řadou ručně vyvedených prvků na první pohled ukazuje, že i přes menší rozměry i tohle bude luxusní záležitost pro vyvolené milovníky tradice i moderních technologií zároveň

KTM

Hlavní novinka od oranžových? Určitě SuperAdventure 1290 jako cestovnější verze poměrně radikálního maxiendura Adventure. Díky motoru véčkovému dvouválci o objemu 1301 ccm z modelu KTM 1290 Super Duke R ale rozhodně nepůjde o nějaký líný cesťák, i když konstruktéři osekali výkon "jenom" na 160 koní, i to je totiž ještě o 10 koní víc než Adventure 1190

"Malá" KTM Adventure 1050 vypadá skoro stejně, ale používá předchozí verzi véčkového dvouválce 1050 ccm o výkonu 95 koní. Nabídka pro cestovatele, kteří už nechápou neustálý vývoj k stále silnějším překoňovaným maxiendurům?

Freeride E ve verzi E-SX i enduro E-XC s možností provozu na silnici odstartují elektrickou éru...

A nakonec – Dakarové speciály, tak jak se před měsícem vrátily z Jižní Ameriky.

Moto-Guzzi

Hlavní novinkoy Moto Guzzi Eldorado – a Moto-Guzzi Audace bohužel ještě nejsou ve výrobě, na Motosalonu proto čest a styl značky hájí hlavně letošní novinka – krásné retro Moto Guzzi Vý v provedení Scrambler.

Suzuki

Nové litrové stroje na stánku Suzuki zahrnují nahatý model polokapotovaný GSX-S1000F. Motivací i a částečně designovou inspirací jsou prodejní úspěchy litrové řady konkurenční Kawasaki. Suzuki ale šla jinou cestou při volbě pohonné jednotky – místo aby upravovala agregát z nejnovější verze superbiku GSX-R1000, použila starší verzi z modelových let 2005-2008, která v dnešní době již není tak radikální a dál se lépe použít do naháče.

Triumph

Nový naháč Street Triple Rx ve speciálních barvách připomíná Daytonu 675, vždyť si od ní taky půjčil celou podsedlovou část. Rychlořazení, radiální Nissin s vypínatelným ABS... NA opačném konci nabídky je pak Tiger 800 vyzbrojený více do terénu.

Na Motosalonu se milovníci retra mohou pokochat pohledem na řadu speciálních verzí - Bonneville Newchurch, Thruxton Ace a další...

Yamaha

Japonská značka pro letošní sezónu připravila neskutečnou nálož novinek – hlavním hitem je samozřejmě dvěstě koní schovaných ve crossplane motoru modelu Yamaha YZF-R1 / M, které doplňuje okruhový dataloging s gyroskopem a snímači přetížení a krotí asistenční systémy.

Yamaha ale pro 2015 připravila i zajímavé odnože své nové rodiny MT – dvouválcový model MT-07 Moto Cage v provedení streetfighter a tříválcovou devítistovku Yamaha MT-09 Tracer, která naopak naháče MT-09 trochu posouvá do cestovního stylu.

A nakonec lahůdka pro nás milovníky "starejch dobrejch pořádnejch mašin" – mohutný čtyřválcový vzducháč s názvem Yamaha XJR1300! Mnoha lety vymazlený muscle-naháč postupně přechází do stylu retro a sluší mu to prostě úžasně! Nový tvar nádrže a jednomístné sedlo, boční tabulky se startovním číslem, jiné přední světlo... prostě lahůdka pro milovníka klasiky.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.