Ducati Scrambler, hodně stylu za slušnou cenu

Matěj Oliva, Foto: František Chobot 23.4.2015

fotka

Ducati svou dobře promyšlenou kampaní strhla na svůj nový model pozornost celého motocyklového světa. Šlo jen o nafouknutou bublinu, nebo je Scrambler opravdu taková pecka, jak se prezentuje? Po redakčním testu máme jasno.

Dnešní moderní Scrambler navazuje na jednoválcovou Ducati z šedesátých let, která zastávala roli soudobých cestovních endur a byla motorkou pro každý den, do města, ale i pro řádění na pláži. Ducati představila hned tři varianty, které se liší cenou a zaměřením od verze Icon přes Clasic po Urban Enduro. My jsme měli k prvnímu testu k dispozici standardní variantu v červeném provedení.

Na první pohled vypadá motorka dokonale. Kombinuje celkem citlivě moderní technologie, jako jsou LED světla a LCD displej s klasickým vzhledem. Nejvýraznějším prvkem je jednoznačně nádrž kombinující lakovaný střed s hliníkovými bočnicemi. Designově rozhodně super, al na testovačce bylo už po pár stech kilometrech vidět, že boky moc odolné nebudou. To je ale asi jediné, co na Scrambleru není praktické. Zbytek motorky je totiž příjemně kompaktní počínaje vzduchem chlazeným dvouválcem, konče parádní sedačkou.

Scrambleru sice mnohem víc sluší drátěná kola, za ta si ale musíte připlatit u vyšších verzí a při pohledu na cenovku nakonec uznáte, že tyhle loukotě celkem mají styl. Trochu jako z jiného světa působí radiální přední brzda Brembo, která rozhodně nezapře svůj supersportovní původ. V kombinaci s ABS by měla poskytovat jistotu za všech okolností. A to se v hustém provozu rozhodně počítá.

Když jsme plánovali focení Scramblera, sháněli jsme někoho s rozumnou výškou, aby pod námi nevypadala malá motorka nepatřičně. Nakonec to ale bylo naprosto zbytečné, Scrambler padne do ruky naprosto každému a díky vysokým řídítkům se ho nemusí bát ani jezdci, jejichž výška se blíží dvěma metrům.

Ducati nastavila ergonomii až neuvěřitelně pohodlně. Vše je tam kde má a v sedle mám pocit, že můžu jezdit celý den a nebudu o tom vědět. Dobře je na tom i spolujezdec. Na rovném sedle nikam neklouže, stupačky jsou příjemně nízko a nemá si na co stěžovat. Pak už stačí jen přibalit piknikovou deku z originálního příslušenství a vyrazit.

Motor by chtěl, ale...

V rámu bije desmodromické srdce do L. Jeho objem je 803 ccm a výkon 75 koní. To vůbec není špatná hodnota a slibuje slušnou porci zábavy. Motor je ale na Scramblera možná až moc silný a jeho charakteristika se mi k jízdnímu stylu motorky moc nehodí. Průběh a nástup dvouválce je hutný a z motoru je cítit chuť do otáček, podvozek ale při razantnějším zacházení přestane stíhat a vystaví rychlostnímu řádění varovnou stopku. Raději tedy zaklapnu a užívám si výkonovou rezervu při klidném projíždění klikatých silniček.

Jakmile se ke Scrambleru začnete chovat jak máte, odvděčí se příkladným chováním. Podvozek je příjemně pohodlný a poradí si i s hodně nekvalitním povrchem. V zatáčkách je nicméně znát 180mm široká zadní pneumatika, kvůli které musíte při překlápění do zatáček Scramblera trochu nutit. Odvděčí se ale možností hlubokých náklonů a hlavně absolutní jistotou při průjezdu obloukem.

Díky širokým řidítkům máte nad motorkou perfektní kontrolu. Dobře se ovládá i když jedete krokem, stejně jako ve vysokých rychlostech, kde vás jen tak něco nerozhodí. Nevýhodou je, že s rukama vysoko a do stran máte velký aerodynamický odpor a jakmile překročíte stovku, začíná být držení se řídítek celkem náročné.

K tomu ale Scrambler stavěný není. Daleko víc zábavy je s ním na zakroucených okreskách a ve městě. Tady můžete v klidu soupeřit s malými skútry a Scrambler vám svou hmotností, ovladatelností a zátahem od nízkých otáček vždy pomůže. Když pak dojde na nejhorší, podrží vás brzdy v kombinaci s dobře nastaveným ABS.

Polňaček se nebojí

Scrambler historicky patří do terénu a ani ten současný se rozhodně na nezpevněných cestách nemusí stydět. Obuté pneumatiky tu fungují perfektně, široké zadní kolo zabírá i na prašné cestě a měkký podvozek překvapivě dobře filtruje nerovnosti.

Široká řídítka a nízká hmotnost pak doplňují celkový dojem a musím říct, že se Scrambler v terénu chová mnohdy líp, než některá cestovní endura s terénními předpoklady. Stačí tedy sjet z okresky, najít klidné místo a piknik může začít. Tady propagační fotky rozhodně nelžou.

Scrambler si svou vlastní kampaní nasadil hodně vysokou laťku a všichni očekávali, zda jí dokáže přeskočit. Nakonec to vypadá, že díky mixu skvělého motoru s tuhým rámem a dobře vyladěným podvozkem bude fungovat. No a vždycky, když mám chuť tuhle Ducatku za něco kritizovat, stačí se podívat na cenovku, díky které motorce mnohé opustíte. Nejlevnější Scrambler totiž stojí 8200 EUR včetně DPH a to je argument, který nelze ignorovat, tolik stylu za takové peníze prostě nikde jinde nedostanete.


Technické údaje


reklama

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.