Kawasaki Ninja H2/H2R první jízda

FilipT, Moto-Station, Solomoto 21.4.2015

fotka

Přinášíme vám první test nejsledovanější sportovní novinky 2015, high-tech rakety od H2R od Kawasaki! Můžeme poskytnout přímé dojmy z okruhové jízdy na této mašině s přeplňovaným motorem a výkonu 200 resp 310 koní díky spolupráci s francouzskou redakcí webu Moto-Station. Protože svezení na tak výjimečném stroji se téměř nedá zařídit, získali Francouzi tuto možnost od španělských kolegů z časopiu Solomoto. Tyto první jízdní dojmy z testu Kawasaki H2 a H2R jsou tedy výjimečné v každém ohledu... Vamos!

Šílená, brutální, zběsilá... vracíme se z testu Kawasaki Ninja 2015 H2 a H2R a slova jen těžko postihují naše pocity z jízdy za řídítky tohoto nového japonského monstra! Tento hyper-sport a jeho motor o výkonu 310 koňských sil rozhodně odstartovaly novou éru. Stejně jako první model se stejným názvem H2 ze 70tých let, který si s dvoutaktním tříválcem 748 cm3 vysloužil hodně obávanou pověst...

V obou modelech – ryze sportovnímu speciálu H2R i silničním (super)sportovním modelu H2 se značce Kawasaki podařilo ztělesnit to nejlepší z jejího technologického potenciálu a know-how. Tyto modely v sobě totiž soustředily širokou paletu všech předností a technologií z různých sektorů, kde mateřská skupina KHI této značky působí, jmenovitě divize plynových turbín, divize aeronautiky a dalších specializovaných směrů této zelené značky.

Po sérii náznaků a upoutávek, kterými nás výrobce během roku 2014 postupně lákal na nový přelomový model, konečně máme možnost vyzkoušet Kawasaki H2 a H2R naživo. Obě mašiny dohromady skrývají pod plynovou rukojetí přes 500 koní a my budeme mít tu čest je prohnat po závodním okruhu. Jsme na okruhu Losail v Kataru, který dobře známe z testování ZX-10R, další střely z nabídky této značky a usedáme do sedla prvního stroje! Na začátek začneme s modelem H2, tedy „civilní“ verzí, která na zadní kolo posílá „jenom“ 200 koní. Už na nás čeká připravená na pitline, ale před jízdou je nutné si stroj nastavit podle postavy a jízdního stylu. To je příležitost k seznámení s přístrojovkou a prvním kontaktem s kontrolkou Boost označující přeplňování

Ani vteřina odpočinku

První dojem z posazu je tak trochu podobný jako z ergonomie superbiku ZX-10R, v každém případě není jízdní poloha nijak extrémně radikální. Tedy až na motor! Kawasaki H2 dokáže vyvinout stejně brutální výkon jako dnešní nejlepší „atmosférické“ litrové hyspersporty, ale podává jej úplně jiným způsobem!

První pozorování prozrazuje, že tahle Ninja nezvykle mohutně zabírá už od nízkých otáček. Nemáte šanci si ani na chvíli odpočinout, protože kompresor zabírá prostě neustále. Neustále musíte vší silou svírat řídítka, ta brutální akcelerace při otevření plynu vás nutí neustále se soustředit na přesné vedení stroje a nemáte ani chvilku na uvolnění. Tento pocit měla většina z nás novinářů, proto jsme se na tuto vlastnost zeptali Satoaki Ishi, vedoucího projektu Ninja H2. A odpověď je jednoznačná: tento charakter přesně odpovídá zadání. Pocit brutálního zátahu už v nízkých otáčkách, to je prostě jedinečná pečeť H2 !

Brutálně lineární

Nakonec jsme začali brát za plyn trochu opatrněji, abychom se vyhnuli tomu brutálnímu zátahu v nízkých otáčkách a mohli se víc soustředit na čistou stopu a zajet nějaké ty časy. I když H2 se svojí váhou a rozměry není čistý superbike, přesto nabízí hodně dobré sportovní chování, které v každý okamžik vylepšují různé elektronické asistenční systémy, při akceleraci dokonalá kontrola trakce, při brzdění inteligentní ABS.

Jakmile si zvykneme na obrovskou sílu v nízkých otáčkách, narůstá výkon lineárně, takže se dá přijatelně snadno ovládat, ale i tak je stále o dost brutálnější než ostatní hypersporty na trhu. S výkonem 210 koní díky náporovému sání se to samozřejmě dalo očekávat. Při každém zavření plynu vám zvuk odtlakování kompresoru krásně připomene, že jedete na naprosto výjimečném motocyklu... a to na nás ještě čeká speciální verze s výkonem 326 koní!

Full Power -> "Full Full Power"!

Takže konec laškování s H2, na řadě je vážnější záležitost a my zkusit také její neuvěřitelný výkon! I když po předchozím zážitku z toho máme docela respekt. Kromě hodně ostrého výrazu díky přítlačným křídlům je to hlavně impozantní řev z laděných výfuků, který vám roztřese kolena. Kawasaki H2R zní stejně razantně jako opravdový závodní speciál z MotoGP! Připravujeme se vyzkoušet nejvýkonnějjší sériovou motorku na světě všech dob s výkonem 326 koní!

A ten agresivní zvuk přesně odpovídá dojmům z jízdy: H2R funguje jako H2, ale hlavním rozdílem je tempo. Za jejími řídítky všechno probíhá za neustálé akcelerace a zrychleně. Mezi zatáčkami prostě nemáte čas se soustředit na nájezd do další zákruty, už jste dávno tam... Na začátku mám samozřejmě pěkně stažený zadek a nevím, na co se mám připravit. Není šance vzít pořádně za plyn, to půjde až na rovince. Opatrně se protáhnu první částí závodního okruhu a konečně se blížím k poslední zatáčce před dlouhou cílovkou.

Konečně je to tady, poslední zatáčka a můžu za to pořádně vzít. I přes zařazenou čtyřku má přední kolo velkým problém se udržet na asfaltu Až do 8 000 ot /min nabízí H2R hodně zběsilou akceleraci... ale to není nic proti tomu, co následuje. Za hranicí 8 000 ot/min H2R zapne přídavné spalování a žene vás dopředu s jedinečnou brutalitou! Na konci rovinky má H2R na tachometru přes 300 km/h a zatímco standardní H2 už byla na vrcholu, H2R ještě má stále má dost síly. A je zajímavé, že i přes ten doslova šílený potenciál se jinak dá stádo 326 koní modelu H2R ovládat vlastně podobně snesitelně jako 210 koní i verze H2.

Shrnutí: Nádherná brutalita

S tako velkým výkonem je klíčovým faktorem elektronika. A je zřejmé, že ještě před pár lety by prostě takové mašina byla šílenstvím, zatímco dnes elektronická asistence (zvláště kontrola trakce KRTC) umožňuje využít potenciál H2 i H2R s nečekanou kultivovaností. Lineární přísun výkonu s neustálou kontrolou ze strany elektroniky umožňuje si vychutnat dříve zapovězení pocity z krocení enormního výkonu i na běžných silnicích. Pocit z naprosto výjimečného motocyklu, který vám umožní ovládat takový výkon... i s jistotou brzdového systému ABS, díky kterému se můžete odstat opravdu až na limit. Na konci testů jsme brzdili z rychlosti na hranici 320 km/h!

Ale je čas se vrátit na zemi. Každý sen má svoji cenu a za H2R musíte zaplatit 1 350 000, přičemž už je dávno vyprodaná a první kusy dorazí z výroby až v květnu. Co se týče H2, ta má poloviční cenovku, ale počet kusů na trhu je také jen omezený. Nezbývá tedy počkat, protože Kawasaki už naznačila, že těmito dvěma modely ještě nevyčerpala svoji zásobu kouzel a už na podzim bychom se mohli dočkat podobně lákavých strojů.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2023 motodenik.cz, AmbitionPro, s.r.o.