Ducati Tour a první svezení na novinkách

FilipT, foto: autor, Jakub Špaček 27.4.2015

fotka

Milíně u Příbrami o víkendu proběhl první testovací víkend Ducati Tour, kde je možné si na vlastní kůži vyzkoušet všechny nové modely Ducati. Další bude hned 2. května v Děčíně, kompletní kalendář zastávek Ducati Tour najdete pod tímto odkazem. A jak jsme si zajezdili my na pátečním novinářském odpoledni, které začalo už na pražském zastoupení Ducati?

Samozřejmě jsme byli hodně zvědaví na hlavní novinky pro sezónu 2015! Designovou lahůdku v podobě Ducati Scrambler jsme již mohli vyzkoušet před týdnem v našem redakčním testu, takže jsem ji nechal kolegům a sám jsem se sápal hlavně po klíčcích od nové Ducati Multistrada...

2015 Ducati Multistrada 1200

Nový model má upravený design se zkráceným "zobákem" a ještě agresivnější tvary plně diodových LED světlometů, které se navíc samy naklánějí světelný paprsek do zatáčky – za tmy jsme sice nejezdili, ale na pohled vypadá nová "Multi" opravdu nádherně. A pocitově je zase o něco štíhlejší a sportovnější, hlavně díky upravenému sedlu. A konečně má intuitivní ovládání režimů a brouzdání v menu – na rozdíl od loňska jsem dokázal všechna nastavení najít a aktivovat na první pokus.

Technologickou novinkou je nový motor Testastretta s variabilním časováním ventilů DVT (Desmodromic Variable Timing), který zvládá pod plynovou rukojeť posílat celkem 160 koní – to je o deset koní víc, než loňská verze. A díky elektronice si ten výkon navíc můžete nádherně užít! nejnovější ABS od Bosche, Ducati Wheelie Control (DWC) a Ducati Traction Control (DTC) s možností osmi úrovní nastavení vám dovolí si mašinu nastavit přesně podle svých schopností a aktuální nálady k hrátkám.

Na rozbitých českých silnicích jsem ale nejvíc ocenil semiaktivní odpružení Ducati Skyhook Suspension (DSS), které okamžitě reaguje na změnu jízdních podmínek i stylu jízdy. Po nastavení režimu Tour je z Multistrady příjemná cestovní mašina, po nastavení Sport celá ztuhne a začne podstatně ostřeji reagovat na povely plynu. Nový motor díky DVT už téměř nepřistihnete při zacukání na nízké otáčky a naopak úplně nahoře dostal zase o něco sportovnější projev. Prostě italská špička v segmentu cestovně-silničních maxiendur! A přitom po přepnutí na enduro nastavení se nechá docela příjemně vodit i po polňačce, až jsem si musel zastavit a jít se podívat, zda vepředu není 19palcový ráfek. Hmm, není, je to silniční sedmnáctka ;-)

Ducati 1299 Panigale

Další špičková bomba a zážitek, kterému se jen tak něco nevyrovná. Panigale má nový motor Superquadro a oproti svému předchůdci je převrtaná na třináctistovku. Logicky kromě vyššího výkonu 205 koní nabídne i větší krouťák 144 Nm, no a na běžné silnici v běžném provozu máte okamžitě pocit, že sedíte na raketě s plochou dráhou letu. A nádherná zadní kapotáž rozdělená na dvě části ten pocit jen podporuje...

Řízení je hodně tuhé a na rozbité silnici docela nepříjemné, letošní verze má upravenou geometrii podvozku s úhlem řízení 24° a snížením v přední vidlici o 4 mm, to ale oceníte jedině na okruhu, tady kolem Milína to je spíš utrpení. I tady na mě naštěstí dává pozor kompletní nálož elektroniky jako u Multistrady, navíc s rychlořazením. Ale na tuhle nádhernou bestii se důkladněji opravdu podíváme radši až na okruhu.

Další modely Ducati

Ani v Milíně jsem neodolal a vytáhl na kratší projížďku moji srdeční záležitost Ducati Streetfighter 848 – naháč s divokým motorem 848 z "malé" Panigale. Na rozdíl od nové řady motorů v Hypermotadru 821 i Monsteru 821 jse Streetfighter nádherná divočina a s radikálním posazem máte pocit že přední kolo držíte mezi rukama.

A řada přišla i na Ducati Scrambler – od restaurace v Milíně vede krásně rozbitá cesta kolem hřbitova až na louky k památníku – byl by hřích si tam nevyrazit a neudělat fotku, zpátky se vrátím zadem po polńačkách...



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.