Honda VFR800X Crossrunner, Cestování s V4

Matěj Oliva, Foto: František Chobot 6.5.2015

fotka

VFR byl jeden z nejlepších motocyklových nápadů vůbec, všechny jeho generace se staly legendou a Honda využila rám a motor V4 a připravila zajímavou variantu nazvanou Crossrunner. No a zatímco první generace byla designově trochu rozpačitá, ta druhá už má pořádný švih.

Bílá motorka s kufry, padacími rámy a přídavnými světly vypadá mohutně a odhodlaně odvézt vás kamkoliv. Na první pohled zaujme hlavně modernizovaná přední maska, která po rozsvícení potkávacích LED světel vypadá velmi pěkně. Dalším výrazným prvkem převzatým z VFR je zadní jednostranná kyvka. Tím ale podobnost se sporťákem VFR končí, dál už je to takové SUV. Je to vysoké, pohodlné, ale do terénu se nehrne, i když po příjezdovce ke kempu vás v klidu odveze.

Crossrunneru rozhodně není ze staré školy. V rámu je samozřejmě poslední generace osmistovky V4 o výkonu 78 kW a 75 Nm. Výkon je na cestovně zaměřenou motorku posazený do poměrně vysokých 10 250 otáček. Na starost má 242 kg pohotovostní hmotnosti. To se bohužel projevuje na spotřebě, která během testu kolísala mezi 7 - 8,5 litry. To při zábavě není nic hrozného, ale na dovolenou bych raději jel s nižšími čísly. Spotřebu a spoustu dalších dat uvidíte na přehledném displeji, který je invertovaný a výborně viditelný za všech okolností.

Skvěle zpracované jsou i ovladače. Na širokých řídítkách je vše přesně tam, kde to hledáte. Výborně řešené je i nastavení kontroly trakce, které má své zvláštní tlačítko a zcela intuitivně a hned jsem přišel na to, jak s ním zacházet. Naše testovaná verze měla navíc ještě vyhřívané rukojeti.

Ergonomie Hondy je pověstná a i u nového Crossrunnera se povedla. Vše je tam, kde má, nohy máte příjemně zalomené a rozhodně bych se nebál vydat do Chorvatska na jeden zátah. Špatně na tom není ani spolujezdec, který má dost místa a v našem případě se navíc může opřít o pohodlnou opěrku na kufru za zády.

V4 nenahradíš

Start motoru s sebou přináší typický zvuk pro Hondí V4. Motor má vyoský volnoběh a i když je seškrcen EUROnormami, snaží se štěkat do výfuku ze všech sil. Když otočíte plynem pořádně, srdce zaplesá, tohle je zvuk, který chcete u motorky poslouchat.

Vidlicový čtyřválec kombinuje špičkový výkon řaďáku se silnějším spodkem a středem otáček. Taková je alespoň teorie. V praxi musíte bohužel Crosrunnera trochu trápit, aby podal výkon, který od něj očekáváte. Jakmile se otáčky přehoupnou přes 5000, je jízda plynulá a svižná. Podtáčet motor se ale rozhodně nevyplácí a řadit jsem musel častěji, než jsem čekal. O to je ale jízda zábavnější. Kombinace příjemné hydraulické spojky, přesné převodovky a dobré odezvy od řízení dělají z Crossrunnera slušné sportovní náčiní. Dostat stupačku na zem je pak už jen otázka času.

Honda si dobře poradila i s brzdami Nejsou jedovaté, ale dokáží se do kotoučů mohutně zakousnout a zpomalit vás ať už jedete sami, nebo ve dvou a s bagáží. Když jde opravdu do tuhého, zasáhne ABS, které se ale nehlásí zbytečně brzy.

To samé platí i o kontrole trakce. Ta hlídá nejen protočení zadního kola, ale i jízdu po zadním. Má tři úrovně nastavení od nejjemnější až po úplné vypnutí. Za jízdy o ní v podstatě nevíte a až blikající kontrolka vás upozorní na její zásah. To je naprosto ideální stav.

Crossrunner je jednou z nejuniverzálnějších motorek na trhu. Kombinuje v sobě sportovní srdce s uspořádáním V4, pohodlí cestovní motorky a podvozek, za který by se nemuselo stydět cestovní enduro. Můžete se s ním proplétat městem, brousit stupačky v zatáčkách a odjet na dovolenou. Při tom všem vás Crossrunner bude stále bavit, což je to nejdůležitější, motorky jsou na světě přeci od toho, aby nám přinášely radost!

Cena testované verze je 324 900,- Kč, k tomu ale musíme ještě připočítat balíček adventure, který je za velmi zajímavých 52 950,- Kč. Sada obsahuje horní kufr 45L s nosičem a deskou nosiče kufru, boční kufry, 1 Key systém vložka zámku + tělo zámku pro ovládání klíčem od motocyklu, hlavní stojan, trubkový rám a mlhová světla LED s montážní sadou.


Technické údaje


 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.