Harley-Davidson Street Glide Special - hravá Glajda

Matěj Oliva, Foto: Jan Altner 27.7.2015

fotka

Někdy mě zaráží, jak velkou fantazii dokáží následovníci pánů Harleye a Davidsona mít. Okolo několika málo agregátů dokáží postavit nespočet modelů tak, aby žádný nebyl nudný, nebo jste si řekli, že je to to samé jako... A nejlepší je, že na každém se rádi svezeme.

Styl nízkých motorek s kufry jen na bocích a velkou kapotáží je v kurzu teprve posledních pár let. Baggery začaly nejdříve jako ortodoxní přestavby, ideálně se vzduchovým podvozkem vzadu, velkým předním kolem a co nejnižší světlou výškou. Se sílící popularitou se tento styl dostal i do běžné produkce, samozřejmě ale v daleko umírněnější podobě.

Na první pohled je to klasický Harley - mohutná kapotáž s kulatým světlem, za ní schovaná zrcátka. Prakticky nulové plexisklo, klasické kufry. Ale pak je tu pár inovací, jako nová kola, upravené průduchy v masce a hlavně nový motor Twin Cam 103. Ostatně o všech inovacích si můžete přečíst v našem prvním testu z USA.

Dalších změn si všimnete za řídítky. Tady najdete především velký dotykový displej palubního systému. Ten umí v podstatě vše, co za jízdy můžete potřebovat. Přehrává rádio, muziku z USB, nebo se umí napojit na váš iPod. Je tu i konektivita s telefonem, GPS navigace (ta mimochodem funguje velmi přesně a přehledně) a zobrazení jízdních dat. Nad displejem jsou už ale staré dobré budíky s bílou plochou a chromem okolo. Perfektně čitelné a odkazující na minulé generace.

I ovladače na řídítkách jsou takové, jak je známe. Blinkry se ovládají zvlášť na každém řídítku a vypínají se po ukončení zatáčení. Palubní systém, tempomat a hudbu pak ovládáte dvěma malými "joysticky" na palec.

Jezdec tu najde pohodlí, které si ničím nezadá s klasickou Electra Glide. Sedlo je jako dělané pro vaše pozadí, vše tak nějak přirozeně padne do ruky a nohy spočinou na příjemných plotnách. Stačí už jen nastartovat velký dvouválec a vyrazit vstříc silnici do pekel.

Motor o sobě dává vědět už na volnoběh. Cítíte vibrace, klepání, ale ne ty nepříjemné, ale ty "správné", které váš ujišťují, že částka, kterou jste investovali do americké legendy je velmi dobře utracená. Jednička klapne s kovovou ránou a jemná hydraulická spojka vás pustí na vlně krouťáku vpřed.

Na místě není Street Glide zrovna drobeček a manipulace i přes poměrně nízké těžiště není úplně jednoduchá. Jakmile se ale rozjedete byť jen do minimální rychlosti, váha najednou zmizí. Motor má dost síly s masou železa hýbat a vy si připadáte jak na lehkém naháči. Motorka se ovládá naprosto přirozeně a plotnu máte v zatáčce na zemi než se stačíte vzpamatovat.

Překvapivě dobře se motorka ovládá i ve městě, stačí prostě jenom jet. Poslouchá v rámci možností na slovo a ani prudší změny směru nejsou problém. Jen se nesmíte bát přidat plyn a pořádně se naklonit. Problém není ani dálniční přesun. Díky velké kapotáži můžete bez problémů držet maximální legální rychlost a trpět při tom rozhodně nebudete. Rádio si při tom samo nastaví hladinu hlasitosti, takže nepřijdete ani o svého oblíbeného interpreta.

H-D bývalo pověstné svými brzdnými schopnostmi. Poslední generace ovšem toto klišé dokázaly rozmetat napadrť a dnešní Harleye brzdí více než přesvědčivě. Samozřejmě je tu ABS, které je tu více, než užitečné. Když dobrzďujete více než 300 kilo těžkou motorku na vodě a někdo před vámi šlápne na brzdu, je cvakající páčka doslova spásou. Jinak je ale Glide ze staré školy, prostě jen motor, plynová rukojeť a vy, žádní električtí asistenti vám zážitek z jízdy brát nebudou. A to je jen dobře.

Nesmíme zapomenout na spolujezdce, nebo spíš spolujezdkyni. Ta sice nebude mít tolik komfortu, jako na velkém křesle Electry, ale nouzí taky trpět nebude. Sedačka sice není nijak extra velká, ale je celkem dobře řešená. Při akceleraci se ale bude muset pořádně držet, jinak jí uvidíte brzy nadávat ve zpětném zrcátku.

Street Glide rozhodně není motorka pro každého. Nemá luxusní komfort Electry, není ani tak drsná jako Fat Boy, ale má od každého něco a hlavně je to Harley, jak má být se vším, co k tomu patří. Velmi citlivě dokáže kombinovat starou školu s moderní technologií, která je velmi uživatelsky přívětivá. Dokáže nabídnout dost pohodlí na dlouhou cestu, ale zároveň i dost zábavy pro odpolední cestu "na kafe".


Technické údaje


reklama

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.