Přilba AGV K-5 v cestovním testu

Matěj Oliva, Foto: František Chobot, Autor 29.7.2015

fotka

Většina z nás nemá možnost mít doma několik přileb podle toho, kam zrovna jede, nebo jaké je počasí. Zpravidla je potřeba vybrat jednu, která se bude nejvíce blížit všem požadavkům, které na přilbu máme.

Do testu jsme dostali novinku od italské AGV, která mimo jiné chrání jednu z nejrychlejších hlav na světě - Valentina Rossiho. AGV K-5 je univerzální přilba střední třídy. Je vyrobena z kompozitu, má sluneční clonu, pohodlný interiér a ambice posloužit jak na cestách, tak i na závodním okruhu. A v obou případech jsme přilbu také testovali.

V bílé barvě to velká designová pecka není. Přilba ale rozhodně neurazí a svými tvary rozhodně AGV nezapře. Dobře vypadá zejména bradová a zadní část s malým deflektorem. Páčka vysunování sluneční clony je malá a nenápadná a na první pohled jsem si vůbec nevšiml, že přilba nějakou clonu má. Za jízdy je potřeba si na páčku trochu zvykat, ale po pár vysunutích sáhnete přesně tam, kam máte.

Velmi pohodlný a propracovaný je interiér. Je provedený z jemné látky, která je pratelná a celý interiér samozřejmě můžete vyndat. Zajímavé je, že ani po dlouhé cestě ve vedru nebyl z přilby cítit žádný zápach a látka byla stále velmi příjemná.

Uvnitř přilby najdete prostor pro montáž interkomu. Ten lze do AGV zabudovat tak, že o něm v podstatě vůbec nevíte a velikost přilby se nezmění. Pro sluchátka je tu relativně velký výklenek v ideálním místě a kabely pohodlně protáhnete pod vystýlkou.

Pohodlná celý den

Při půlhodinovém testování si zkusíte, jak je přilba hlučná, jakou má aerodynamiku a jak z ní vidíte, ale rozhodně nepřijdete na to, jak pohodlná bude při celodenním nošení, jak se chová v mlze, dešti, jak je přes sklo vidět v noci, nebo jak dobře funguje sluneční clona. Proto jsme přilby vzali na opravdu dlouhý test, kde mohly vyniknout všechny jejich přednosti, ale samozřejmě i zápory.

Prvním faktorem při cestování, ale i při celodenním ježdění je pohodlí. Tady AGV obstála naprosto dokonale a ani po 1000 km prakticky v kuse jsem necítil, že by mě přilba někde tlačila. V tomto směru je interiér velmi dobře navržen co do tvaru i použitého materiálu.

Naše přilby byly v základní verzi bez pinlocku, což se ukázalo v dešti jako trochu limitující. Přilba má sice pod plexisklem zarážku, díky které můžete mít hledí o pár milimetrů nadzvednuté a proudí tak pod něj vzduch. To ale bohužel v dešti nestačilo a přilba se mlžila. Tady se jednoznačně vyplatí investovat pár korun navíc a pořídit si rovnou přilbu s pinlockem, který tyto problémy celkem spolehlivě řeší.

O tom, že je třeba si trochu zvykat na páčku sluneční clony jsem už psal. Jinak ale chodí hladce a je přes ní optimálně vidět i v ostrém slunci. Jen je třeba si zvyknout na přechod mezi koncem clony, který vidíte při pohledu dolů na budíky.

K AGV nemáme ani po 6000 km žádné výhrady. Nabízí rozumný kompromis ceny, výbavy a univerzálnosti. Můžete jí používat jak na okruhu, tak při cestě na dovolenou či ježdění po městě na skútru. V nabídce je celá řada atraktivních designů a samozřejmě i doplňků, jako je hledí s pinlockem, tmavé hledí, nebo zrcadlové hledí. Výhodou je samozřejmě i dobré zázemí dovozce AGV v ČR, který má skladem všechny náhradní díly, které můžete potřebovat.

Technické údaje

Skořepina:

• kompozitová skořepina

• přilba je vyráběna ve 2 velikostech skořepiny

• zapínání dvojitým "D-kroužkem" zaručující bezpečné utažení řemínku za všech okolností

• splňuje homologaci ECE 22-05

• hmotnost přilby 1510 g (+/- 50 g)

Větrání:

• dynamický větrací systém

• čelní a bradové větrání pro přívod čerstvého vzduchu do přilby

• zadní výstupy pro odvod vzduchu z přilby s možností regulace

• větrání plexi

Plexi (hledí):

• průhledné plexi (hledí) GT 2-1 s UV ochranou a ochranou proti poškrábání > pro velikosti XS až MS

• průhledné plexi (hledí) GT 2 s UV ochranou a ochranou proti poškrábání > pro velikosti ML až XXL

• přilba standardně dodávána s čirým plexi

• možnost dokoupení plexi v barevných odstínech

• jednoduchá výměna plexi bez použití nástrojů - systém XQRS GT-2 (Extra Quick Release System)

• vnitřní sluneční clona s ochranou proti poškrábání

Interiér:

• interiér Dry-Lex®

• vnitřní vyměnitelná, pratelná výstelka (lícnice)

Komunikace:

• příprava pro komunikační zařízení Bluetooth SHARE mezi řidičem a spolujezdcem

• Bluetooth SHARE není součástí přilby

Bluetooth SHARE určené pouze pro přilby AGV



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.