Victory Empulse TT

FilipT, foto: TZ Victory 29.7.2015

fotka

První elektrický model Victory je hotová a léty prověřená motorka. Proč? Protože jde o upravený a přebrandovaný model Brammo Empulse s vylepšenými parametry a podvozkem. Pod značkou Victory se objevuje díky tomu, že se původní výrobce Brammo spojil s koncernem Polaris, pod který už pár let patří také značky Victory a Indian. Projekt tak má další konkurenci.

Victory Empulse TT ve všem podstatném vychází z modelu Brammo Empulse R. Ten přitom má hodně slibné parametry - maximální rychlost přes 160 km/h a teoretický dojezd přes 160 km, to už zní docela slibně. Zvláště když provozní hmotnost je těsně pod 200 kg. Ovšem s reálným dojezdem při rychlé jízdě je to horší - pouhých 90 km. Ve městě je to o něco lepší, tam byste měli najezdit i 195 km, pak vás ale čeká nabíjení nejméně 3,5 hod (rychlonabíjení, plné nabití z klasické sítě trvá celých osm hodin).

U Empulse jsou připraveny dva výkonové režimy, ekonomický Normal či Sport. V obou se při zpomalování vrací část energie do baterie. Co se týče komponent, najdete zde jen samé lepší zboží - radiální čtyřpístky Brembo, u eSka plně nastavitelnou vidlici Marzocchi, sedmnáctková kola Marchesini. Zatímco původní modely Brammo jezdily na 180tkové zadní pneumatice, pod značkou Victory dostene model Empulse obratnější užší 160tku. To dává smysl, přeci jen půjde spíš o mašinu do města. Další vylepšením pak je pryžové tlumení rázů v zadním kole.

Elektromotor o výkonu 54 koní je poháněný li-ionovou baterií o kapacitě 10,4 kWh. Jízda by ale mohla být vcelku zábavná, motocykl totiž i přes elektrický pohon má klasickou šestistupňovou převodovku. K zážitku při jízdě s elektromotorem a převodovkou by tak mělo patřit i podřazování a brzdění motorem. Na Empulse najdete také klasický chladič, komplet motoru a baterie totiž vyžaduje kapalinové chlazení.

Silnou stránkou by měla být ekonomika provozu, kdy ujetý kilometr vyjde asi na dvacet haléřů. Otázkou je, kolik zákazníků to při pořizovací ceně 20 tis dolarů ocení.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.