MV Agusta test day

Filip Tichý, Foto: František Chobot 3.9.2015

fotka

Již třetí testovací den v pořadí uspořádala italská MV AGUSTA. Slunné počasí podtrhovalo příjemnou atmosféru v areálu penzionu a restaurace U sv. Antonína v Hradešicích a blízké šumavské kopce napovídaly, že se máme na co těšit. Mohutnou testovací flotilu doplňovala sportovní divize Mercedes AMG v čele se svým speciálem GT s.

Mercedes-Benz prostřednictvím divize AMG koupil čtvrtinu akcií MV Agusta. Spolupráce těchto dvou značek opravdu funguje na výtečné úrovni a důkazem toho byla právě tato společná předváděcí akce. Spolu s kolegou se domlouváme, že náš redakční test zahájíme s vlajkovou lodí a nakonec začínáme s „malou“ Brutale 800RR a „velkou“ Brutale 1090.

MV Agusta Brutale 800RR

Nahá osmistovka Brutale je na první dojem překvapivě vzhledově kompaktní a malá motorka, která se skvěle hodí na české silnice. Má totiž lahůdkový sportovní charakter s výkonem 140 koní při 13tis ot/min, ale současně dokáže díky perfektnímu podvozku odfiltrovat všechny nedokonalosti českých silnic.

Třešničkou na dortu je quick-shifter, tedy rychlořazení s možností změny převodového stupně bez mačkání spojky. Řazení nahoru i dolů je velmi přesné a jde opravdu lehce, můžete řadit pod plným plynem, quickshifter přeruší na 30 až 60 setin vteřiny zapalování, odlehčí převodovce a v přesně vypočítaný moment tam zasadí další kvalt a pokračuje v zátahu. Motor má na lehkou konstrukci hodně síly a při plném plynu a řazení bez spojky v horním pásmu otáček se motorka zvedá ještě na čtvrtý převodový stupeň! Motor má charakter přesně mezi dvou a čtyřválci. To znamená slušný spodek a zátah i v nízkých otáčkách, pak ale přijde hranice 8000 a v motoru jak když chytí saze a motorka letí jako raketa!

MV Agusta Dragster 800

Design dragsteru je doslova „porno“. Ladné křivky zvýrazňují agresivní siluetu a ostře useknutá zadní část dává mašině neskutečně sexy výraz. Sedlo spolujezdce je opravdu miniaturní a poslouží maximálně na odvezení frajerky domů z baru. U téhle bestie opravdu oceníte možnost nastavení elektronických asistentů, k dispozici je celkem 8 režimů nastavení trakce, ale hlavně ji lze úplně vypnout a užívat si nádherných driftů a rozjezdů s kouřícím zadním kolem. To samé platí pro ABS, má celkem 3 stupně nastavení a lze jej také vypnout.

U dragsterového posazu a široké zadní gumy 200 mm bych čekal těžkopádnější přemlouvání do zatáček, ale opak je pravdou. Dragster je neuvěřitelně živá motorka, se kterou prokličkujete město i zatáčky nejen v předhůří Šumavy.

MV Agusta Brutale 1090

Větší naháč má pod nádrží schovaný šestnáctiventilový čtyřválec o výkonu 144 koní. Kapalinou chlazený motor má ještě navíc oddělené chlazení oleje, motor slušně tahá za ruce už od volnoběhu a ve středních otáčkách má pořádnou sílu. Oproti předchozímu modelu 1078RR je motorka klidnější, ale přesto funguje lépe a lépe s rostoucí rychlostí.

MV Agusta Turismo Veloce 800

Po zážitcích na sportovních strojích nám cestovněji laděné Veloce připadalo jako z jiného světa. Kvůli vyššímu posezu i zdvihům mám najednou pocit, že se motorka pode mnou vlní a vše je trochu měkčí a gumovější než u Brutalky. Ale i tahle Agusta je především Italka, takže je nejen turista, ale i sportovec. I zde je nastavitelná kontrola trakce nebo anti-wheelie systém RLM a perfektní brzdy od Bremba. Prostě pokud někdo chce cestovního Itala se sportovním duchem, tak je tu pro něj Veloce.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.