Frankfurt 2015: Honda Project 2&4 s motorem RC213V

FilipT, zdroj: Honda 16.9.2015

fotka

Nádherná formule se sedadlem jezdce volně zavěšeným nad silnicí a poháněná motocyklovým motorem ze speciálu Honda MotoGP RC213V upraveným pro provoz na veřejných komunikacích. Tak tahle kráska na nás čekala na frankfurtském autosalonu a hned vedle byl zaparkovaný luxusní superbike Honda RC213V.

Tento koncept navazuje na bohatou sportovní historii značky Honda a má za cíl postupně vrátit Hondu i do segmentu čistě zábavných sportovních automobilů jako je Lotus, Arien či Caterham. Inspirací se stala šedesátá léta, kdy v Indianopolis slavil úspěch závodní stroj Hurst Floor Shifter Special s podobně umístěným kokpitem jezdce.

Konstrukce karoserie a umístění motoru navazují na závodnickou tradici společnosti Honda a jsou inspirovány legendárním motorem Honda RA272 z roku 1965. Konstrukce vychází z rámu a funkčních dílů osobního vozu, avšak velmi kompaktní vzhled připomíná spíše motocykl. Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Nízká hmotnost pouhých 405 kg umožňuje maximální využití výkonu středově umístěného motoru, který společně s nízkým těžištěm zajišťuje výjimečně citlivou odezvu.

Motor je speciál vyvinutý pro špičkové závodní speciály MotoGP a vyladěný pro silniční provoz. S maximálním výkonem 215 k při 13 000 ot./min. dosahuje maximálního točivého momentu přes 118 Nm při 10 500 ot./min. Řazení zajišťuje šestistupňová převodovka DCT. S poměrem výkonu a hmotnosti 1.88 kg/k půjde o hodně rychlé svezení.

Jak celý projekt vznikl? Společnost Honda zorganizovala mezinárodní podnikovou designovou soutěž s cílem podpořit tvořivost jednoho „týmu Honda“. Soutěže se účastnilo přes 80 konstruktérů a designérů. Project 2&4 společnosti Honda ukazuje, jak mohou řešitelé s různými dovednostmi dosáhnout vynikajících výsledků při řešení stimulujícího zadání. Project 2&4 byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci se střediskem pro výzkum a vývoj automobilů ve Wako. Smyslem je dosažení intenzivního zážitku, ve kterém se snoubí pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě.

Osvěžující pocit z otevřené kabiny ještě zdůrazňuje výjimečné sedadlo řidiče volně zavěšené nad vozovkou. Díky špičkovému výkonu, maximálním otáčkám 14 000 ot./min. a jedinečnému technickému provedení nabízí konstrukce s plovoucím sedadlem řidiči dynamický a intenzivní zážitek volné jízdy na motocyklu.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.