EICMA Miláno – KTM

Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva, KTM 8.11.2010

fotka

V Kolíně oranžoví ukázali novou 125 a inovovaný bestseller SMT vybavený ABS. Všichni jsme očekávali, co si pro nás továrna z Mattinghofenu schovala do země motorkám zaslíbené. Dočkali jsme se nového speciálu KTM Rally Replica 450, KTM 350 EXC, inovované okruhovky RC8 i speciální edice Adventure.

KTM RC8 R

Začneme na silnici. RC8 se pomalu dostává na pódia při světových závodech, což ostatně ukázali její jezdci v IDM Martin Bauer a Stefan Nebel. KTM RC8R se pro letošek oblékla do nových barev. Tradičně oranžový zůstane rám a doplňovat ho budou černé, nebo bílé plasty. O superbiku nejlépe hovoří čísla – 175 koní, 185 kilo a 127 Nm. To vše ve dvouválcovém provedení. Příznivci silniční jízdy v běžném provozu budou možná zklamáni. Civilní verze, která byla určena především pro běžný provoz a nedělala si ambice na závodní okruhy, se od příštího roku již nebude vyrábět a k dostání bude pouze verze R.

KTM 350 EXC Factory

Pokud jste na tom jako já a dvěpade vám připadá slabá, zatímco čtyřřade zase moc ostrá a hledáte kompromis, je novinka od oranžových právě pro vás. Bohužel zatím jen na fotkách, jedná se o tovární prototyp postavený na základě krosky a v příští sezoně ho bude sedlat mistr světa David Knight, aby vyhodnotil jeho vlastnosti.


Video offroad modelů 2011


KTM 990 Adventure Dakar

Každé výročí by se mělo náležitě oslavit. KTM na to jde po svém a pro fanoušky značky i legendárního pouštního závodu připravila speciální edici legendární Adventure v barvách Rally Dakar. Motorka je postavena na podvozku základní LC8 Adventure, ale je vybavena motorem z její výkonnější verze R. Stroj má závodní sedlo z obrácené kůže, oranžové padáky a krásné modré provedení.

KTM Rally Replica 450

Dakarská pravidla jsou čím dál drsnější a pro zlevnění soutěže se udělá cokoliv. Proto v minulém roce hrozilo odstoupení KTM, která měla připravenou flotilu velkých 690 a muselo dojít ke kompromisu v podobě restriktorů. Pro letošek už ale nic takového nepřichází v úvahu a KTM musela připravit pro tovární i soukromé jezdce zbrusu nový stroj. Zepředu je velice podobný větší sestře, ale při bližším zkoumání najdeme řadu rozdílů.

Prvním z nich je samozřejmě motor. Očekáváme základ v EXC 450 upravený pro pouštní závod, dá se tipovat i větší objem olejové náplně a vyšší výkon. Pro rally jsou uzpůsobené i plasty a nádrže, které musí uživit motorku na 300 km dojezd. Cena celého stroje je 30 000 EUR, náhradní motor pak jezdce bude stát 5 000 EUR, na Dakar může mít dva, tedy celý komplet pro start vás vyjde na 40 000 EUR. Motorku je možné za příplatek 1000 EUR objednat rovnou v barvách vlastního teamu. Na nedělní výlety po lese nebo na oslnění kámošů si tedy replicu asi nikdo kupovat nebude…

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.