Kawasaki Ninja ZX-10R modernizace 2016

FilipT, foto: Kawasaki 9.10.2015

fotka

Nová Kawasaki přichází pro s hodně výraznou modernizací, v rámci které se změnilo takřka všechno – od podvozku přes motor a elektroniku až po odpružení. I design je mírně upravená do modernějších křivek, tady ale Kawasaki přeci jen drží hlavní předchozí rysy. To aby zachovala návaznost na úspěšný design z WSBK, kde letos bojuje o zlato. Vždyť také podle továrny bude nový model tím nejbližším strojem k závodnímu speciálu s WSBK všech dob.

Při pohledu zvenku se novinka asi nejvýrazněji odlišuje propracovanější přední částí kapotáže se „špičkou“ a trochu umírněnějším tvarem koncovky výfuku, než byla bachratá věc u předchozí verze. To hlavní je ale uvnitř a začíná to motorem. Motor má nové hlavy a odlehčené vnitřní komponenty, například širší titanové výfukové ventily a elektronicky řízené škrticí klapky či odlehčenou klikovou hřídel. Písty jsou nyní kratší – z 39,2 mm se zkrátily na 37,7 mm a mají o 5 kg nižší hmotnost! Přesto je celý motocykl překvapivě o 5 kg těžší než předchůdce – pravděpodobně kvůli vyššímu počtu elektroniky.

Výkon nové Ninjy se vyšplhal na maximální hodnotu 207 koní s náporovým sáním, navýšil se i točivý moment na 113,5 Nm při 11 500 ot/min. Nová elektronika navíc poprvé umožňuje nastavit i brzdný účinek motoru. Podobně inovovaná je i šestistupňová převodovka, která je nyní už v sérii v kazetovém provedení a majitel tak může na okruhu laborovat s různými poměry převodových stupňů a snadno vymontovat celou převodovku i bez vypouštění oleje.

Upravený je také celý zesílený hliníkový rám, který se zase o kus přiblížil ryze závodnímu stroji a nabízí dokonce i určitou možnost nastavení geometrie se změnami zavěšení zadní kyvky +/- 2 mm a hlavy řízení +/- 4mm. Hlavním technologickým skokem je ovšem odpružení. Nejnovější systém vidlice Showa Balance Free vepředu a monoshocku Showa BFRC Lite vzadu poprvé přichází s oddělenou plynovou nádobkou a podle slov Kawasaki byl se společností Showa vyvíjen v průběhu superbikových závodů. Externí nádobka naplněná natlakovaným dusíkem zajišťuje oddělený průběh komprese a tlumení.

Kawasaki ZX-10 v minulosti trochu zaostávala za konkurencí, co se týče využití elektroniky, to už ale od roku 2016 bude právě naopak. Brzdy Brembo s čtyřpístkovými monobloky M50 doplnila firma Bosch speciálním systémem IMU (inertial measurement unit) měření zrychlení a náklonu v šesti osách. To umožnilo osazení systémů brzděn motorem Kawasaki Engine Braking Control (KEBC), startovací asistent Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), brzdový systém s aktivací i v náklonu Kawasaki Intelligent anti-lock Braking System (KIBS), řízení trakce Corner Management Function a Sport Kawasaki TRaction Control (S-KTRC) a nakonec rychlořazení Kawasaki Quick Shifter (KQS). A nelze opomenout ani elektronický tlumič řízení Ohlins.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.