MV Agusta Dragster 800 - Luxusní zábava!

Matěj Oliva, Foto: František Chobot 19.10.2015

fotka

MV Agusta patřila vždy mezi to nejluxusnější, co si na dvou kolech můžete pořídit. Vždy ale platila za hodně konzervativní a využívala hlavně Tamburiniho geniální design superbiku F4. V posledních letech ale přichází s řadou nových modelů a ukazuje, že neumí jen supersporty, ale i jiné typy motorek. No a naháč Dragster ukazuje, co Italové dokáží.

Dragster je na první pohled výjimečná motorka. Už jen řešení zrcátek a letmo zavěšené zadní kolo dává tušit, že tohle žádná tuctovka nebude. K tomu je tu tříválcový motor a velmi povedený design. Když někam přijedete, tak ani úplný laik nepozná, že jde o velmi luxusní zboží. Mě osobně chvíli trvalo, než jsem design motorky pochopil, přední část připomíná naháč Brutale a zadní zase Ducati Diavel, dohromady je to ale velmi zajímavý celek.

Za řídítky se budete cítit tak nějak italsky. Nečekejte rozhodně luxusní pohodlí, spíš takovou tu sportovní pozici v celkem tvrdé sedačce za ostře se svažující nádrží. Na dovolenou to úplně není, ale na okruhu a v běžném provozu je to pro ovládání motorky to nejlepší. Řídítka jsou šroubovaná z více kusů a do ruky padnou dokonale. Na zrcátka v koncích řídítek si musíte chvíli zvykat, ale vidět je v nich perfektně. Jen v kolonách se musíte zbavit strachu z toho, že s nimi narazíte do aut okolo. Dragster sice není se zrcátky širší, než běžná cestovní endura, ale i tak je tu ten pocit, že na koncích řídítek ještě něco je...

V trubkovém rámu je uložený tříválec chlazený kapalinou, který z objemu 798ccm dokáže poskytnout 125 koní a krouťák 81 Nm. To je při suché hmotnosti 167 kg celkem slušné číslo. Nesmíme také zapomenout na charakteristický projev tříválcového motoru, který nabízí výjimečný zátah od nejnižších otáček až po omezovač. To dělá z Dragstera v běžném provozu naprosto úžasné náčiní, dokážete zrychlovat kdykoliv a téměř na jakoukoliv rychlost a vždy máte v pravé ruce k dispozici dostatečný zátah. No a k tomu ten zvuk! Budete milovat vytáčení motoru k dvouciferným číslům kdykoliv to půjde.

Rovně nejezdí!

Název motorky je tak trochu zavádějící. Dragster by měl přeci jezdit hlavně rovně ne? To tahle Italka moc neumí. Vlastně by vás to ani nebavilo, protože motorka je tak hravá, že by byl hřích jí honit někde po dálnicích. I když samozřejmě sprint z křižovatky jí rozhodně není cizí!

Říká se, že jízdu na italské motorce si musíte tak trochu zasloužit, ale o to větší zážitek na vás pak čeká. A MV Agusta není výjimkou. Za jízdy musíte na motorce pracovat a ona vás odmění takovou porcí emocí, o jaké se pojídačům Sushi ani nesnilo. Motor reaguje na sebemenší otočení plynové rukojeti, což je při výjezdech ze zatáček super.

Do nich ale musíte Dragstera trochu pobízet. Stačí ale přenést váhu, dát akorát plynu a proletíte vinglem, než si to vůbec stihnete uvědomit. MV Agusta se ale nebrání ani výtržnostem. Jízda po zadním i po předním jde téhle motorce tak samozřejmě, jako by jí na to snad konstruovali. Jen si předtím musíte vypnout ABS a kontrolu trakce, což není tak jednoduché. Celé ovládání je tak trochu italské a najít grif chce trochu trpělivosti. Pak už si ale můžete užívat vše, co dokáže zátah motoru a tuhý podvozek nabídnout. Pak ale raději oba systémy zapněte. Dragster je sice hravý, ale občas až moc a na vlastní kůži jsem si zkusil jaké to je, když vás začne předbíhat zadní kolo...

Když jsem mluvil o jízdě po předním, chválil jsem brzdy. Jsou sice dobré, neurazí, ale ani nenadchnou. Kombinace radiálních brzdičů do Bremba s axiální pumpou Nissin je prostě taková nějaká divná. Na brzdovou páčku musíte hodně zatlačit a její odezva je taková mdlá, prostě cítíte, že to není ono a v prstech pravé ruky nemáte ten pravý účinek. Druhým malým zklamáním byla nenastavitelná páčka spojky, která mi připomínala mé motocyklové začátky. Dragster rozhodně není low coast, takže by si zasloužil lepší komponenty.

Jinak je ale zpracování motorky perfektní. Nikde žádné vůle, nic se vám neplete, nic nikde nekouká, vše včetně elektroniky funguje na výbornou. Podvozek je precizní a přesný, jen trochu tvrdší, ale to k tomu zážitku zkrátka patří. MV Agusta na Dragsteru ukázala, že se umí pustit i do exotičtějších motorek při zachování skvělého svezení a hlavně charakteru tolik typického pro tuhle italskou legendu.


Technické údaje


 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.