Nissan e-NV200 - Jak vozit motorku bez emisí

Matěj Oliva, Foto: František Chobot 11.11.2015

fotka

Ano, víme, že auta se na náš web o motorkách moc nehodí. Ale občas můžeme udělat výjimku, protože motorka se dá s autem docela zajímavě zkombinovat. Jako třeba teď, kdy máme tu čest pro vás otestovat elektrickou dodávku, konkrétně Nissan e-NV200.

Nissan e-NV200 je dodávka střední třídy, která navzdory velkému nákladnímu prostoru ke svým výhodám přidává také obratnost osobního automobilu. Výsledkem je až neuvěřitelně praktické auto. Nás ale zajímalo, zda je tak praktické i pro motorkáře. Představte si, že máte rodinu, terénní motorku a práci, kde potřebujete občas něco velkého převézt. O víkendu chcete vyrazit na trať či na závody a rodinku vezmete s sebou. Vejdete se do NV?

Na tuto otázku jsme hledali odpověď s naší redakční KTM Freeride 250R. Nejde sice o typickou motorku, ale ani ta si svými rozměry v ničem nezadá s klasickým motokrosovým speciálem nebo endurem, jen na výšku je menší. Což ani trochu nevadí, pod stropem zůstala po naložení ještě celkem slušná rezerva.

Horší je to ale s délkou. Vzhledem k tomu, že zadní sedačky, jinak pětimístného, Nissanu se nedají vyndat, pouze sklopit dopředu, musíte dát motorku našikmo. Sklopená sedačka pak ale velmi dobře zachytí přední kolo. A díky tomu, že je dělená, si má stále kam sednout i váš potomek.

Bezpečné upoutání motorky je pak velmi snadné díky okům v podlaze, kterých je v autě opravdu dost. Zbyde tu také prostor na kompletní výbavu. Bát se nemusíte ani špíny, auto jde snadno uklidit.

Kam dojede?

Teď se ale dostáváme k tomu nejožehavějšímu tématu a tím je elektrický pohon auta. Ten je sám o sobě vynikající. Motor je umístěný na přední nápravě a za volantem si připadáte jako v klasickém vozidle s automatem, chybí jen hluk. Díky tomu se mi několikrát podařilo překročit povolenou rychlost. Zkrátka tak nějak nemáte zvukovou odezvu a až při pohledu na tachometr zjistíte, jak rychle vlastně jedete.

Jízdní vlastnosti a dynamika jsou srovnatelné s běžným osobním autem a pokud se necháte strhnout jízdou, můžete po dálnici bez problému uhánět stotřicetikilometrovou rychlostí a z křižovatek vždy odjíždět mezi prvními. V interiéru se vám dostane naprostého pohodlí. Nechybí zde topení, ani klimatizace, jsou tu dokonce vyhřívaná sedadla i volant. To ovšem není moc dobré pro baterii.

Co vás ale určitě bude zajímat ze všeho nejvíce, je dojezd. Ten se dá reálně v režimu eko a s vypnutými systémy, jako je rádio nebo klimatizace, dostat až někam ke 140 kilometrům. Při běžném využívání je to něco přes 100 kilometrů. To samozřejmě není mnoho a mně to vycházelo vždy na cestu do práce, nějaké popojíždění a na trochu opatrnější cestu domů.

Auto můžete nabíjet v rychlonabíjecích stanicích nebo i v běžné zásuvce na 230V. Z té trvá nabití asi 8 hodin. Rychlonabíjecí stanice, která by měla být dostupná u všech dealerů Nissan, umí vůz nakrmit zhruba za hodinu, ovšem už za 30 minut je baterie nabitá na 80%. Ve veřejné síti je pak zatím dostupná pouze jedna, což využití auta trochu limituje.

Týden s e-NV200 byl rozhodně zajímavým zážitkem, který ukázal, že i elektromobil může být velmi praktický. Na závody do Rumunska s ním sice jen tak nejspíš nepojedu, ale pokud vozíte zboží po městě, případně jezdíte kratší vzdálenosti, je to rozhodně dobrá a vhodná alternativa ke klasickému vozu.


Technické údaje


 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.