Souboj na okruhu - Kawasaki Z vs. Ninja

Matěj Oliva, Foto: František Chobot, Yana Stancheva 2.11.2015

fotka

Ano, nadpis může být trochu zavádějící a pokud čekáte honbu po Brně na ZX-10R a Z1000, pak se vám omlouvám. Zvolili jsme trochu jinou kubaturu i velikost okruhu, ale zábava to není o nic menší.

Dějištěm testu je Vysoké Mýto, kde máme k dispozici letošní novinky - Kawasaki Z250SL a Ninja 250SL. Obě motorky toho mají hodně společného, možná bude jednodušší vypsat spíš to, v čem se liší. To je především přední část, kde Ninju kryje pohledná ostře řezaná kapotáž, zatímco Z má klasickou kapličku se stejným světlem. Jiná jsou samozřejmě i řídítka. Na Ninje sportovně zalomená, na Ztku rovná. Na obou motorkách ale proklatě úzká.

Obě motorky pohání shodný kapalinou chlazený jednoválec 249ccm o velmi slušném výkonu 28 koní ve vskutku sportovních 9700 otáčkách. O něco níže je posazený točivý moment 22,6 Nm. Motor je usazen ve velmi pohledném trubkovém rámu, za který se Kawasaki rozhodně nemusí stydět a taky ho dává náležitě na obdiv.

Podvozek je klasický, vepředu najdete pneumatiku 100/80, vzadu pak 130/70, což je vzhledem ke kubatuře optimální. Brzdy jsou dostatečně dimenzované a obě Kawy můžete mít za příplatek 10 000 s ABS. Zajímavé je, že kapotovaná Ninja je jen o 2kg těžší, než naháč. Konkrétně váží 151kg (152 s ABS) , zatímco Z 148 (150 s ABS) . Rozdíl je tu tedy zanedbatelný.

Největší rozdíl tak pocítíte za řídítky. Tam vás sice čeká stejná palubní deska a stejné ovladače, ale úplně odlišná geometrie. Zatímco na naháče se vejde i jezdec vyšší postavy a nebude s tím mít problém, na kapotovanou Ninju už to není tak snadné a bude sedět hlavně budoucím sporťákům menších postav.

Umí obě

Okruh ve Vysokém Mýtě se vyznačuje perfektním asfaltem a všemi typy zatáček, které si můžete představit, nechybí tu pomalý retardér, rychlá vracečka ani technická série. Na litrové motorce tu zařadíte stěží dvojku, ale dvěpade je pro tuhle trať doslova stvořená a nabízí tu nekonečnou porci zábavy za minimální náklady. Spotřeba se stěží přehoupne přes tři litry a gumy tyhle malorážky taky umí celkem pošetřit.

Sedám tedy nejdřív na naháče. Motorka rozhodně není velká, ale vejít se na ní dá a řízení je celkem bezproblémové, jen zalehnout za řídítka se mi zkrátka nedaří, ale připomínám, že mám 185cm, což zkrátka není předpokládaná výška jezdce pro tento stroj. V utažených zatáčkách je to ale celkem sranda. S motorkou si můžete hrát jak chcete a v podstatě všude vyjíždět na plný plyn. To si na velkém superbiku hned tak neužijete.

Podvozek funguje adekvátně k určení motorky perfektně. Na zadní pružině si navíc můžete nastavit předpětí, takže ani ve dvou se motorka nechová špatně. Dostat ho na hranu je problém i na okruhu a po pár kolech už brousíme kolenem o zem a Kawu to zjevně baví. Pomáhá přesná převodovka, kterou budete u malého motoru hojně využívat.

Brzdy jsou na obou motorkách odpovídající kubatuře a použití. Na okruhu za ně bylo potřeba občas trochu vzít, ale spolehnutí je na ně na 100%. Navíc nejsou nijak kousavé, nebo záludné, což je pro mladší jezdce, pro které jsou tyhle Kawy určené určitě přínos.

Do sedla supersportu

Pokud chcete před střední školou udělat dojem, je Ninja určitě to pravé. Nesmíte být ale basketbalista (tímto děkuji Honzisovi z ČMN za spolupráci při focení). Řídítka jsou hodně zalomená dozadu, což samozřejmě ke sportovní motorce patří, ale dost to komplikuje pozici za řídítky. Motorka je ale jinak velmi pohodlná a absolvovat na ní delší přesuny rozhodně nebude utrpení.

Kapota na motorce není ale jen pro image, ale také jako vynikající ochrana proti větru. Za kapotáží se bez problémů schováte a ani dálniční rychlosti, kterých umí Ninja bez problémů dosáhnout nebudou náporem na váš krk. Na okruhu sice není extra dlouhá rovinka, takže jsem s Ninjou jel cca 110, ale i v této rychlosti už byl rozdíl znát.

S kapotou nebo bez, obojí je super

Po svezení na okruhu jsem došel k jasnému závěru, že obě tyhle motorky výborně fungují a stojí za to. U Ztka se nabízí otázka, zda nebude lepší investovat do dvouválcové třístovky, která vás přeci jen asi vydrží bavit víc. Jenže zatímco Z250 SL stojí 114 900,-, resp. 124 900,- s ABS, třístovka vás vyjde na 129 900,- a 139 900,- s ABS. A za rozdíl 15 000,- dvě sezony s benzínem vystačíte. Pokud budete mít supersportovní ambice, musíte si oproti Ztku připlatit 5000,- což je adekvátní částka za kapotáž, která je opravdu velmi pěkně zpracovaná. Teď už je to na vás.


Technické údaje


Redakční testy konkurence


Benelli BN300



Kawasaki Z300



Suzuki Inazuma 250



Honda CBR 250 R



KTM Duke 250/RC250




Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2023 motodenik.cz, AmbitionPro, s.r.o.