Yamaha MWT-9 a Motobot V1

FilipT, foto: Yamaha 29.10.2015

fotka

Koncept tříkolové devítistovky s hodně netradičním zavěšeném předních kol a autonomní robot, to jsou hlavní novinky představené Yamahou na výstavě v Tokiu, kde se domácí výrobci spíše než na aktuální modely každoročně zaměřují na dalekou budoucnost. Ukázaly se zde i další koncepty, o kterých jsme již informovali před týdnem v tomto článku.

Yamaha MWT-9

Devítistovkový tříválec 900 ccm z modelu MT09 doplnila tři kola podvozku a výsledkem je koncept MWT-9 s hodně agresivním designem. Ten vzdáleně navazuje na poslední tvary kapotáže R1 a celkově působí hodně divoce.

Konstrukce předního zavěšení používá podobné řešení jako osvědčené zavěšení u tříkolového skútru Tricity z dílen Yamahy, ale je obrácené a zdvojené prvky odpružení jsou na vnější straně místo na vnitřní straně. To by mělo přinést větší možnosti náklonu i citlivější vedení stopy díky podstatně pevnější konstrukci.

Yamaha slibuje, že by tato nově vznikající kategorie měla přinést úplně nový styl jízdních zážitků a intenzivnější pocit ze zatáčení. A určitě to bude platit i co se týče image majitele tak výjimečné mašiny.

Yamaha Motobot verze 1

Vypadá to, že Yamaha vzkřísila Terminátora a vytvořila „autonomního humanoidního robota schopného řízení motocyklu“. Yamaha totiž kromě motocyklů pracuje i na robotických strojích a toto je ukázka spojení těchto dvou světů – viz video na konci článku.

Yamaha posadila svého Motobota rovnou na poslední superbike Yamahu R1M. Jde zatím jen o první verzi, která zatím stále pracuje na stabilní jízdě rovným směrem, ovšem cílem Yamahy je vytvořit stroj, který by byl schopný řídit jakoukoli mašinu na okruhu i v rychlostech přes 200 km/h.

Video



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.