fotka

Redakční test oleje MOGUL Moto 4T startuje

  • vydáno: 18.1.2016
  • autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Test dvoutaktního Mogulu máme za sebou a dopadl na výbornou, jak si můžete přečíst v našem článku. Nyní je na řadu čtyřtakt, který budeme testovat hlavně na cestách.

Sponzor článku: Autorizovaný prodejce KTM Racetool Praha http://www.racetool.cz/

Jako testovací motor poslouží LC8 z roku 2010, který má najeto poctivých 60 000 km. Ten jsme stejně jako předtím Freeride 250R rozebrali, změřili, vyčistili a nafotili. Za práci děkujeme autorizovanému servisu KTM v Racetool.

Do KTM bude použit olej specifikace 10W-50, přesně jak velí uživatelský manuál KTM. Jeho specifikace si můžete prohlédnout zde. Olej je vyroben z ropných a syntetických základových olejů doplněných o výkonná aditiva. Olej je samozřejmě uzpůsoben jak pro mazání motoru, tak i spojky a převodovky a je určen pro celoroční použití, což si ověříme hned při lednové cestě na sraz Elefantentreffen do Německa.

Charakteristické vlastnosti oleje

• jsou zárukou bezproblémového celoročního provozu moderních motorů umožňují dorou startovatelnost i při velmi nízkých teplotách
• dokonale chrání motor proti opotřebení
• potlačují tvorbu vysokoteplotních úsad i nízkoteplotních kalů
• snižují pasivní odpory motoru – rychlejší nástup výkonu motoru
• zaručují vynikající ochranu motoru a převodovky proti korozi
• vyznačují se nízkou odparností
• zaručují nízké opotřebení a vysokou provozní spolehlivost ozubených převodů
• zajišťují dokonalou ochranu spojky

Jak to vše bude fungovat si můžeme říct až po samotném testu. Před ním ale musíme pečlivě zkontrolovat motor. Ten je na svůj nájezd ve velmi dobrém stavu. Na válcích, ani na pístech nejsou patrné známky nežádoucího obroušení. Stejně jsou na tom i vačky. Motor bylo pouze potřeba celý přetěsnit pro drobné úniky oleje vadným těsněním.

Horní stěny pístů jsou zanesené karbonem úměrně nájezdu motorky. Kliková hřídel má vůle v normě a ani na ní není patrné opotřebení, kterým by bylo třeba se znepokojovat. Jediný díl, který nakonec měníme je spojka, která vzala za své při ježdění v poušti.

Motor je tedy znovu sestavený, přetěsněný a připravený k testu. Jeho výsledky budeme znát v průběhu sezony. V plánu máme nájezd 10 000 km. na dlouhých cestách, v terénu i v mrazivém počasí.


Testovaný olej Mogul Moto 4T 10W-50


Copyright © 2010-2016 motodenik.cz