BMW na Intermotu - nové K1600GT a K1600GTL

Filip Tichý 3.11.2010

fotka

Po dlouhé době jsme se dočkali a na trhu přivítali nový model s šestiválcovým agregátem, který naruší jedinečné postavení majestátního Goldwinga. BMW na domácí půdě kolínské výstavy představilo již avizovanou dvojici cesťáků K1600GT a K1600GTL.

Modely GT se od GTL liší na první pohled pouze kapotami a cestovní výbavou. Zatímco GT by mělo v duchu této řady sloužit k ostřejšímu cestování, model GTL osazený trojicí kufrů v charakteristických tvarech předchozí řady LT je těžkotonážník zaměřený na dlouhé cesty s maximálním pohodlím pro řidiče i spolujezdce. Kromě nového řadového šestiválce s velmi kompaktní konstrukcí nabízí tato nová řada revoluční řešení v podobě adaptivních světlometů, které drží vodorovnou rovinu i při náklonu mašiny v zatáčkách, a barevných displejů TFT na palubní desce. I podvozek motorky je prošpikován elektronikou, nechybí ABS, kontrola trakce nebo elektronické nastavení tuhosti podvozku ESA, které již známe z předchozích cestovních mašin BMW.

Co se týče designu, německým návrhářům se podařilo hlavně v zadní části perfektně navázat na charakteristické rysy předchozího maxitoureru BMW LT, který je dodnes velmi vyhledávanou volbou hlavně na zámořských trzích. Přední část dává vyniknout mohutným světlometům a po stranách se ve vykrojených bočních kapotážích chlubí pohledem na útlé boky šestiválcového řadového motoru. Je obdivuhodné, jak se podařilo rozčlenit všechny plochy a dosáhnout opticky vyrovnaného stroje, který přitom patří do stejné kategorie jako vzhledově „mamutí“ Goldwing. Oko potěší i koncovky výfuku symbolizující dvěma trojicemi otvorů, že se za nimmi skrývá šestiválec.

Musím přiznat, že jsem už neskutečně zvědavý hlavně na projev řadového šestiválce o objemu 1600 ccm s výkonem 160 koní a točivým momentem 175 Nm a slibovaným okamžitým nástupem většiny krouťáku již od nejnižších otáček. Před třemi lety mi totiž při týdenním testu totálně učaroval projev šestiválce již zmíněné šestiválcové osmnáctistovky Honda Goldwing a od té doby netrpělivě čekám, kdy se na trhu zase nějaká ten „šestipíst“ objeví. A když už jsme zmínili GW, nebude od věci si porovnat základní technické údaje: Nové bavoráky překonávají Goldwinga po stránce výkonu (160 proti 120 koní) i po stránce krouťáku (175 vs 167 Nm) a díky modernější konstrukci jsou i podstatně lehčí, okufrovaná verze GTL váží 349 kg oproti golďáckým 369 kg, sportovnější verze GT dokonce pouze 319 kg.

Zajímavé ale bude ještě jedno srovnání, a sice s čtyřválcovým cesťákem K1300GT ze stejné stáje BMW. Ten nabízí shodný výkon 160 koní, točivý moment sice „jenom“ 135 Nm, ovšem toto manko vyrovnává nižší hmotností 288 kg, tedy o 33 kg méně. Osobně si ale dovolím tipnout, že šestiválec GT bude pocitově zhruba stejně těžký díky nízko položenému těžišti, naopak K1300GT nám při testu přišlo jako poměrně těžká a vysoká mašina. Tady asi bude hodně rozhodovat cenový rozdíl a osobně se obávám, že K1300GT to bude mít v porovnání s novou šestiválcovou šestnáctistovkou hodně těžké a časem postupně dojde k jejímu postupnému stažení z dobytých pozic.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.