fotka

Trať pro MS superenduro na vlastní kůži

  • vydáno: 14.3.2016
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Jiří Jevický
reklama

Ještě než se na trať pro pražské Superenduro vydali jezdci, jako Jonny Wlaker, nebo Taddy Blazusciak, měli jsme možnost objet si pár kol v sedle elektrického i benzínového KTM Freeride a musím říct, že to byla zkušenost k nezaplacení.

Stavitelem trati pro pražské superenduro je Holger Dettmann, který se sám závodu účastní v kategorii national. Uvolil se navíc vyzkoušet si trať s námi, což mě osobně hned na začátku trochu vyděsilo, ale k tomu později. Pražská trať je opravdu náročná a neodpočinete si na ní ani na chvíli. Jsou na ní dva velké skoky, pole se štípaným dřívím, kamenné pole, velký wallride a hlavně série překážek plná kamení, klád a pražců, která dala v závodě zabrat i těm nejlepším a já osobně jsem s ní měl největší problémy.

Po krátkém vzájemném ujišťování, že je opravdu dobrý nápad se do toho pustit zapínám elektrického Freerida a za dohledu organizátorů a fotografů se pouštím na trať. Začátek jde překvapivě dobře, klády, špalky, to všechno znám ze závodů. Přes kameny se za vydatné pomoci nohou taky dostávám, následují rychlé klády napříč a zatáčka pod wallridem s pražci přes cestu.

Doteď se dalo tak nějak mluvit o důstojné jízdě. Ta vzala ale velmi brzy za své, když jsem vjel do náročné kamenité pasáže. První kládu překonávám, ale pak už následuje velké trápení. Elektromotor ječí v otáčkách, zadní trialka se protáčí na kluzkých kamenech a já se doslova po centimetrech snažím probojovat přes náročnou pasáž.

Když už mám kamení konečně za sebou, přichází pro mě největší past trati. Zdánlivě nevinné klády navršené na sobě se stávají kluzkou pastí a já ani při sebelepší vůli nejsem schopen na ně vyjet. Elektrický Freeride jen naprázdno hrabe na kládách a já stojím na místě, nebo padám na bok. Nakonec kapituluji, slézám z motorky a tlačím jí přes překážku. Pak už jen přejet dva velké skoky, několik klád a jsem v cíli.

Nejlepší jezdci objedou trať za 34 vteřin, mě to trvalo asi 5 minut, navíc jsem fyzicky totálně na dně. Je až neuvěřitelné, jak se můžete zničit na pár desítkách metrů trati. Nakonec si dávám ještě dvě kola na benzínovém dvoutaktním Freeridu, který mám doma a přece jen mi sedí víc. Je to sice o něco lepší, ale jsem rád, když pořadatel zavelí, abychom trať opustili, protože je třeba jí doladit na sobotní show.

Svézt se na okruhu, kde se jede MotoGP není velký problém, stejně jako na trati pro motokros. Trať pro superenduro ale není nikde stejná a hlavně se staví pouze pro jeden večer. Proto jsem neskutečně rád, že jsem si mohl zkusit projet si překážky, které čekají nejlepší jezdce světa a musím říct, že při samotném závodě jsem měl z jízdy závodníků úplně jiný požitek, protože to, co vypadá z tribuny naprosto snadno a samozřejmě se na vlastní kůži ukáe jako totální peklo!

Onboard video

Test a příprava trati den před závodem

BEHIND THE SCENES: Superenduro Prague from TEDY PRODUCTION on Vimeo.

Copyright © 2010-2016 motodenik.cz