Newsletter
Připravujeme
Matěj Oliva, Foto: František Chobot, Matěj Oliva 21.3.2016
Moto Guzzi California přišla na trh jako klasický cruiser určený především pro americký trh. Díky skvělým jízdním vlastnostem a perfektnímu motoru si ale našla celou řadu zákazníků i v Evropě a po klasické a Touring verzi přišly další dvě varianty s radikálnějšími změnami, každá na opačné straně spektra.
Eldorado přichází s maximální dávkou klasiky. Nádherný červený lak je tu kombinován se spoustou chromu a drátěnými koly. Korunu všemu pak nasazují kola s bílými boky. Škoda jen, že hlavní světlomet nedostal klasičtější design a využívá moderní LED a hlavní čočku, kterou známe z první Californie.
Z každého detailu motorky nicméně čiší čirý luxus. Sedlo vypadá už z dálky pohodlně stejně jako velké plotny pro nohy řidiče. Myslelo se tu ale i na spolujezdce, který má k dispozici dostatek prostoru. Mohutnost stroje dokresluje dvojice chromovaných výfuků, do kterých vedou svody, za které by se nemusela stydět americká V8.
Naprostým opakem je model Audace, který je minimalistický, jak jen to u obrovské Californie jde. Sedačku pro spolujezdce tu budete hledat marně, stejně jako jakoukoliv zbytečnost. Mohutný přední světlomet tu nahrazuje čistá klasika. Kola mají tenké loukotě, nohy řidiče spočinou na klasických stupačkách. Místo širokých chromovaných řídítek je tu rovná trubka, která zajišťuje sportovnější posez.
Chrom budete na Audace hledat jen velmi těžko, výfuky a vše ostatní je v temné černé a jediný kousek chromu najdete na rámečku předního světla.
I když rám i motor jsou u obou strojů stejné, když stojí vedle sebe, je to jako černá a bílá, nebo spíš černá a červená. Mě osobně víc zaujalo Eldorado, ale kolegové zase mlsně koukali po Audace, ostatně je to hlavně o vašem vskusu.
Zajímavé ovšem je, jak se motorky můžou díky pár detailům lišit i co do jízdních vlastností. Za širokými řídítky Eldorada nemáte potřebu se nikam hnát. California se jen v klidu žene krajinou za doprovodu nádherného zvuku podélného dvouválce. Jeho skryté síle můžete ale kdykoliv popustit uzdu a motorka po překročení třítisícové hranice otáček vystřelí kupředu, jako by ani nevážila tři metráky.
Točivý moment a chuť po otáčkách není velkému dvouválci cizí a motorka dokáže nabídnout hodně silné emoce. Při rychlé jízdě si na Eldoradu připadáte ale tak nějak nepatřičně, asi jako se supersportem uprostřed velkoměsta.
Audace je pravým opakem. Žádné zbytečnosti, jen motor, řídítky, plyn a vy. Motorka vás nutí probudit sílu dvouválce a ukázat všem okolo, že tohle není žádný nudný louda, ale motorka, která do vás dostane emoce na každém kilometru.
Motorku můžete ždímat jak chcete a motor může pořád dál. Když to přeženete, je tu dvojice velkých kotoučů a radiálních brzdičů od Bremba, které dokážou zpomalit i tuhle horu železa. Celkem se hodí i ABS, nebo kontrola trakce, kterou má Audace společnou s Eldoradem.
Obě motorky dokazují, jak snadno lze totálně změnit charakter motorky za pomocí pár jiných plechů, řidítek a barvy. Ačkoliv mají stroje stejné srdce a rám, je každá úplně jiná a vy hned od začátku víte, která se vám líbí a kterou nutně potřebujete mít ve své garáži. Dlužíme vám samozřejmě cenový rozdíl. Audace koupíte aktuálně za 454 900,-, Kč, zatímco Eldorado za 459 990,- Kč, takže cena při výberu rozhodně rozhodovat nemusí. A to je dobře, protože tyhle stroje jsou hlavně o emocích, rozum raději nechte doma!