Honda CB500F, ideální moto-teenager

Marek Hrodek, foto: Tomáš Matějovský 8.8.2016

fotka

Pokud někdo chce začít jezdit s omezeným řidičákem A2, podle mě není lepší volba než CB 500F. Lehoučká, ovladatelná v krásné barevné kombinaci. Od prvního nasednutí, mě tenhle stroj bavil a dával mi přesně to, co jsem chtěl.

Design

Ano, není to úplně klasický vzhled, ale v rámci doby, kde jako moto-lidstvo jsme, jde o pěknou kombinaci, která v trikoloře vynikne a CéBéčku sluší. V podstatě si nemůžu krom toho digi displeje stěžovat na nic, co by mi vyloženě vadilo. CB 500F je prostě naháč, který do dnešní doby patří. Vyloženě se mi líbí malé boční kapoty jak z bočního pohledu, tak z místa řidiče.

Jezdec má přehled o všem co potřebuje už člověk s výškou od 150cm. A ani já s 183cm nemám problém. Zvyknout si na tuhle motorku mi trvalo jen pár sekund. Na rozdíl třeba od její sestry CB 500X, kde větší stroj evokoval na dojem i více síly a trochu mě zklamalo, že to tak není. Tady už první pohled přesně vyjeví, co čekat a to se naplnilo bezezbytku.

Jízda

Motor naskočí na první cvrknutí do startéru a vstřikování okamžitě začne plnit dvouválcový motor s výkonem omezeným na 35Kw s 43 Nm. Je jasné, že nás, co máme už pár křížků na motozádech, to na sedačku neposadí, ale po zažití dané skupiny jde o perfektní naladění. Motor je velice přítulný „kocourek“ co přede podle přání řidiče. V podstatě do 120 bych s tím neměl problém ale pak už je to s dynamikou horší a zas si musím sahat do paměti a vzpomenout si že prostě 35Kw vypadá takhle.

Posaz je naprosto komfortní a pohodlný. Sice je jasně postřehnutelné, že oproti sestře CB 500X je to fakt menší sestra nemám problém s místem, koleny nebo zbytečně moc zalomené nohy. Tady musím opět chválit výrobce, že těchto pár věcí dělá z této motorky výborný univerzál…hlavně širší rovná řídítka mi fakt sedly.

Brzdy a podvozek naprosto bezvadný, nástup přední brzdy je pozvolný, lehce dávkovatelný a předvídat se dá po dvou, třech namáčknutích. Opět je vidět určení. Prostě pro každého. Převodovka funguje naprosto neslyšně, až někdy mám obavu, jestli jsem opravdu zařadil. Ale nesetkal jsem se s jediným problémem. Ano vše funguje tak jak bylo výrobcem zamýšleno. Samozřejmě a bezvadně.

Když začnete motor posílat nad 7 tis otáček, občas kocourkovi vykouknou drápky. Nesnažil jsem se stroj zdvihat na zadní, nebo naopak přebrždovat na přední, ale poctivě pojezdit všechny místa, kam jsem měl za ten týden namířeno a CB mi nikdy neřeklo ne. Kliknout na startér, hodit bundu a helmu rukavice a už se frčí. Prokličkovat městem, dát si tři čtyři rychlejší zatáčky na okresce, zastavit se na poště, pak zas do města vyzvednout pár drobností a zas šup přes zatáčky domů.

Ve dvou už je znát, že by motor mohl mít o pár kobyl víc a rychlejší dosažení cestovní stovky by bylo milé, ale není to nic co by bylo tragické, naopak. Naučí to člověka předvídat a myslet dopředu. No a u téhle kategorie to je přesně to proč vznikla. CB 500F ji plní na 100%.

Závěr

Ano někdo se může rozplývat, někdo to může nesnášet. Ale za mne tomu dávám fakt plný počet bodů a v dané kategorii CB 500F řadím jednoznačně na první místo. Zatím podle mne žádný soupeř v dohledu. Navíc když už ten digi displej ukazuje hodnoty spotřeby na marginální úrovni. Třeba při devadesátce jen necelé 3 litry na sto kilometrů... a navíc když si to tankováním ověříte, jen člověku spadne brada.

reklama

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.