Nové Suzuki V-Strom 650, GSX-S750 i GSX-R1000

Filip Tichý, foto: Jan Altner, press 2.10.2016

fotka

Favorit českého trhu VStrom 650 přichází v nové verzi. K tomu Suzuki představila nový naháč GSX-S750, dále superbike GSX-R1000 a nakonec ještě nový malý kapotovaný sporťák pro začátečníky Suzuki GSX-R125.

Suzuki V-Strom 650 2017

S nutnými změnami motorů kvůli Euro4 Suzuki dokázala motor ještě zlepšit o pár procent výkonu a krouťáku. Díky využití prvků z litrového většího sourozence i nové SV650 a přidání dvou svíček na válec je nový motor vybavený na dalších pár let poctivé služby. Z designového hlediska se zde objevila řada prvků z litru, včetně většího výfuku. To platí i pro kontrolu trakce s třemi stupni nastavení včetně možnosti vypnutí. Také nádrž je p o pár milimetrů užší a potěší i menší postavy.

Nová litá kola a nové ráfky pro offroadovou verzi XT budou jezdit na obutí 110/80 R19 vepředu a 150/70 R17 vzadu. Z litru je převzatý i přístrojový panel a analogovým otáčkoměrem a LCD displejem, před ním najdeme nastavitelný plexištít do tří poloh, který je také o 9 mm vyšší než u předchozího modelu.

Superbike se vrací do čela GSX-R1000

Výkon 199,27 hp a hmotnost 202kg nově doplní kontrola trakce i závodní ABS, obojí s desetistupňovým nastavením a nejlepším odpružením na trhu – novým systémem Showa. V nabídce bude také limitovaná radikální verze GSX-R1000R. Motor je nejvýkonnějším agregátem v historii řady, přitom je o 6,6 mm užší a 22,2 kratší než předchozí verze. A červené pásmo nyní končí až na hranici 14 500 ot/min, to je na litr docela síla, navíc se podařilo uspořit další 3 kg na váze.

V novém modelu se promítla řada technologií z MotoGP jako variabilní časování ventilů Suzuki Racing VVT, ride-by-wire a ventily ve výfukovém vedení Suzuki Exhaust Tuning Alpha. Nabídka výkonových režimů nyní zahrnuje i třeba jízdu po mokrých zatáčkách či město. Quickshifter a launch control už jsou v této nejvyšší kategorii skoro samozřejmostí.

Suzuki GSX-S750

Nová GSX-S750 v nabídce nahradí GSR750 a postaví se tak vedle loňské GSX-S1000. Rám je shodný s GSR750, motor je odvozený z GSX-R750 ročníku 2005 a je nastavený na maximální výkon 112,6 hp při 10 500 ot/min. To má na starost hmotnost 213 kg. GSX-S750 využívá nový systém od Suzuki Easy Start se startovánm po stisku tlačítka a také Low RPM Assist, který nedovolí motoru při rozjezdu „chcípnout“ a v případě potřeby sám zvýší otáčky.

Suzuki GSX-R125

Nejmenšího sporťáka pohání vodou chlazený čtyřventilový jednoválec 124,4 ccm DOHC . Jako první v této kategorii přichází s bezklíčovým zapalováním a LEDkovým světlometem. Suzuki také tvrdí, že je nejlehčím a nejaerodynamičtějším strojem ve své třídě. Ale co je hlavní, designově se tváří jako nekompromisní superbike řady GSX-R.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.