Honda CBR1000RR SP/SP2 a retro CB1100EX+RS

Filip Tichý, foto: Jan Altner, press 3.10.2016

fotka

Nový Fireblade spolu s homologačním speciálem SP2 a inovovaný retro model CB1100EX se speciální verzí RS, to jsou dvě hlavní lákadla Hondy na Intermotu. Zbytek novinek jako offroad skútr XADV si Honda nechává za měsíc do Milána.

Honda CBR1000RR Fireblade SP

Základem motoru zůstává řadový čtyřválec 999,8 ccm, který je nyní v sériovém provedení naladěný na 189 hp při 12 500 ot/min, tedy o 11 koní více než předchozí blade. Motor je o 2 kg lehčí a kompaktnější, celkem je novinka o celých 15 kg lehčí a dosahuje pohotovostní hmotnosti 195 kg. Stroj je také vybaven poloaktivními elektronicky řízenými tlumiči Öhlins, systémem nastavitelné kontroly trakce Honda, nastavitelným brzděním motorem (Selectable Engine Brake), novým systémem ABS, rychlořazením, asistentem pro podřazování, systémem pro volbu jízdního režimu a voličem výkonu (Power Selector).

Palubní displej má tři standardní režimy zobrazení – Street, Circuit a Mechanic, ty poskytují jezdci všechny potřebné informace s ohledem na typ jízdy. Zobrazené informace je možné upravit a nastavit i za jízdy díky přepínači na levé rukojeti a TFT displeji, podobně jako u modelu RC213V-S, což je silniční verze MotoGP stroje Honda RC213V.

Honda CBR1000RR Fireblade SP2

CBR1000RR Fireblade SP2 je homologační speciál schválený pro provoz na pozemních komunikacích. Fireblade SP2 se od „běžné“ verze vizuálně odlišuje karbonovými prvky lehčími koly Marchesini. Konstrukční rozdíly zahrnují větší sací ventily a výfukové ventily. Prodloužené svíčky a vodní plášť v těsné blízkosti spalovacích komor zlepšují chlazení; tato technologie je odvozena přímo od MotoGP stroje Honda RC213V. Honda vyrobí pouze 500 těchto strojů. SP2 má také programovatelný launch control a omezovač rychlosti při jízdě po pit lane.

Honda CB1100EX 2017

Retro a klasika jsou stále více v módě a Honda CB1100EX představuje další generaci. Přichází s novými nerezovými koly s drátěným výpletem, s odpružením Showa a s LED světly. Čtyřválcový motor dýchá prostřednictvím inovovaného sacího a výfukového systému a je nyní vybaven pomocnou kluznou spojkou, která usnadní podřazování za mokra.

Honda CB1100RS

Od své civilnější sestry EX se liší sportovním charakterem daným ostřejší geometrií podvozku, vylepšenou 43mm vidlicí Showa s dvojitými průtokovými ventily a zadními tlumiči se samostatnou nádržkou. Celkový dojem doplňují 17palcová kola z hliníkové slitiny a dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny. Motor má stejné inovace jako EX. I přes sportovnější charakter ale nemá obrácenou vidlici.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.