Nové KTM 1090 Adventure a 1290 SuperAdventure

Filip Tichý, foto: Jan Altner, press 6.10.2016

fotka

Rakouská značka pořádně posílila a posílila své lehčí maxienduro Adventure, které nyní ve verzi R naváže na předchozí úspěchy 990. A velký SuperAdventure dostane dvě nové verze, obě pořádně našlápnuté.

KTM Super Adventure 1290 S a R

Zatímco stávající endurocesťák Super Adventure 1290 se přesunul pod modelové označení T jako touring, KTM uvedla na trh další dva modely – silničně laděný Super Adventure S a offroadového dravce Super Adventure R. Poznáte je podle výrazného dvoudílného diodového světlometu.

Oba používají shodný véčkový dvouválec 1301 ccm LC8, s menšími úpravami sání a elektroniky, stále ale zůstává k dispozici šílený výkon 160 koní. Nový je také velký barevný displej, to je pro drsné cestovní enduro obuté do terénu docela odvážná výbava...

I zde bude v nabídce kompletní systém MSC (Motorcycle Stability Control) s kombinovaným ABS s aktivací i v náklonu a kontrolou trakce. Model R navíc dostane režim Off-Road s vypnutím ABS na zadním kole a změnou charakteristiky brdění předního kola. KTM 1290 Super Adventure R dostane pořádné terénní obutí na kombinaci ráfků 18palců vzadu a 21 palců vepředu.

KTM 1090 Adventure a Adventure R

Posílená verze 1050 Adventure z loňska jako začátečnické maxienduro od KTM bude doplněna ostřejší verzí 1090 Adventure R, která je víc zaměřená na terén a pro řadu zájemců bude zajímavou alternativou k překoňovanému a přeci jen trochu těžkému SuperAdventure.

Výkon obou modelů bude v nabídce ve dvou verzích – 125 koňů nebo 95 koňů s možností omezení pro kategorii A2. Klasický 1090 Adventure bude jezdit na silničním obutí 17/19, offroadové eRko pak na 18/21 s vyššími zdvihy.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.