Ducati ukázala Superlegerru, Scramblery, Monstery i malou Multistradu

Filip Tichý, foto: Jan Altner 8.11.2016

fotka

Teprve před pár lety se objevily první motocykly s vyšším počtem koní, než byla jejich suchá hmotnost v kilogramech. A od té doby na trh míří stále lehčí a výkonnější stroje! V Itálii se představila zatím nejradikálnější motorka, které díky karbonové konstrukci dokáže vymáčknout neuvěřitelných 215 koní z pouhých 156 kg suché váhy. A přitom splňuje normu Euro 4!

Ducati 1299 Superlegerra

Ducati 1299 Superlegerra posouvá laťku nejen na v oblasti poměru výkonu a hmotnosti, ale i nových možností elekroniky a techniky. Všechny hlavní komponenty jsou z karbonových kompozitů. Rám o hmotnosti 2.6 kg opravdu zní jako zázrak, kola váží 4 kg, zadní kyvka 4 kg, to už jsou naprosto šílená čísla. Nová elektronika umožní nastavení požadované úrovně prokluzu zadního kola v zatáčce, stejně jako v MotoGP. Se závodním kitem umí dokonce 220 koní výkonu.

Ducati Scrambler Café Racer

Ducati si k devadesátým narozeninám této značky nadělila nový model v řadě Scrambler zaměřené na mladší jezdce a začátečníky. K pěti stávajícím verzím Scrambleru se od 2017 přidá stylovka Café Racer. Ještě víc retro a klasiky zvýrazňují zrcátka na koncích dolů zahnutých řídítek. Nahrbený posez café raceru podporuje i menší sedmnáctipalcové kolo, ostatní Scramblery od Ducati jezdí s osmnáctkou.

Ducati Scrambler Desert Sled

Dalším Scramblerem Desert Sled výrobce míří mezi pouštní speciály, a to nejen marketingově. Zvednutý přední blatník a kola na drátech i univerzální enduro pneumatiky Scorpion Rally by opravdu mohly lákat i k řádění mimo civilizaci, to podporují i vyšší zdvihy a ochranný kryt výfukových svodů. Pohonná jednotka zůstává naladěná na slušnou hodnotu 85 koní.

Ducati Multistrada 950

Nová Ducati Multistrada 950 odpovídá na otázku, jakou motorku si pořídit, když chceme jednu mašinu na všechno. Na cestování, dojíždění i občasný offroad. Designem a duchem vychází z velké Multistrady, ale vystačí si s výkonem 113 koní dvouválce 937 ccm převzatého z Hypermotardu. Malý výfuk usnadňuje nasazení kufrů, provozní váha 214 kg (bez paliva).

Malou Multistradu lze už při koupi upravit směrem k offroadu i s chrániči podvozku, drátovými koly a enduro pneumatikami. Nebo naopak do cestovna s kufry a vyšším plexi?

Ducati Monster 1200S

Nový Monster 1200S je spíš facelift, přesto se vrací zpátky ke kořenům. Zdůrazňuje tvar nádrže i světlometu, kterými se vždy odlišoval od konkurence. Je užší, sportovnější a také silnější, maximálním výkonem 150 koní už se může rovnat konkurenčním hypernaháčům a už ve standardu nabídne hodně pokročilých funkcí, které dříve byly k dispozici jen ve vyšším modelu R. K systému ABS přibyla i možnost aktivace v náklonu.

Ducati Monster 797

Malý Monster s provozní váhou 183 kg přiláká začátečníky a slečny, ale i jezdce, kteří hledají hlavně zábavnou mašinu. Motor 803 Desmodue je naladěný na výkon 75 koní, i tady ale najdeme poctivé brzdy a to znamená dva brzdové kotouče!

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.