Honda Riding Assist sama udrží rovnováhu a vyjede z garáže

Filip Tichý, foto: Honda Press 6.1.2017

fotka

Většina motocyklových značek se soustředí na výzkum a vývoj v oblasti asistovaného řízení ve vyšších rychlostech, kdy má elektronika paradoxně jednodušší práci. Podle statistik ale velká část škod a lehčích poranění při jízdě na motocyklu vzniká právě při pomalém popojíždění. Koncept Hondy představený na právě probíhající světové výstavě elektroniky CES v Las Vegas umí sám udržet rovnováhu a popojíždět v malých rychlostech.

VIDEO

Konstruktéři navíc přidali ještě autonomní řízení pro výjezdy z garáží a variabilní geometrii zavěšení předního kola. Začátečníci mají na motocyklu největší problémy právě při malé rychlosti, kdy často padají na bok. Při pomalé jízdě do 5 km/h jim totiž nepomáhá gyroskopický efekt roztočených kol.

Honda má v této oblasti hodně zkušeností, které nasbírala třeba při konstrukci jednokolového vozítka UNI-CUB nebo robota Asimo. Nová technologie Riding Assist namontovaná do sériového modelu Honda NC750S využívá spolu s přidaným elektrickým pohonem i pomocné gyroskopy schované pod kapotážemi a rychlou elektroniku, která dokáže nahradit motoriku jezdce a balancovat pomocí řídítek třeba i při stání.

Za účelem lepšího balancování se u konceptu zvětší úhel přední vidlice, pak už mají servomotory méně práce a rychlou prací s řídítky udrží samy rovnováhu celého stroje, třeba i při úplném stání – podobně jako to dělají třeba někteří hodně zkušení cyklisté při státní na semaforech. Díky tomu bylo možné použít jen velmi malé gyroskopy, které nijak výrazně nezvyšují hmotnost celého motocyklu.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.