Nový Harley-Davidson Road King Special 2017

Filip Tichý, foto: H-D 9.2.2017

fotka

Vůbec největší nekapotovaný model mezi „haryky“, Road King®, přichází v hodně povedené modernizované podobě. Pro opravdové fajnšmekry, kteří si chtějí co nejvíc vychutnat svérázný zážitek z jízdy na harleyích, je totiž právě Road King tím nejlepším touringem v nabídce americké značky.

Inovovaný model dostal nový tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce. Jeho legendární silueta je součástí historie, kořeny sahají až do roku 1949, kdy první stroje této řady s označením FL vyrazily na silnice. Zůstala zachovaná vysoká řídítka, ale hodně odlišná jsou kola. A právě devatenáctipalcové přední kolo s ráfky Turbine vypůjčenými od Break-outu dělají z Road Kinga hodně povedenou designovou záležitost.

„Řada FL vždy odrážela čistý zážitek z jízdy ve stylu Harley-Davidson. Záměnou chromovaných prvků za temně černé provedení a snížením profilu jsme posunuli tradiční model Road King do nového stylu a vytvořili moderního reprezentanta scény customových baggerů. Road King Special je postavený pro silné zážitky z jízdy a nelze mu upřít razantní výraz. Přesně tak jsme si ho představovali,“ říká Brad Richards, Styling & Desing viceprezident Harley-Davidson.

Vylepšený motor Milwaukee-Eight™ 1750 cm3, který dostaly všechny motocykly Harley-Davidson Touring 2017, nabízí rychlejší reakci na rukojeť plynu, vyšší výkon pro předjíždění, čistší zvuk, plynulejší jízdu a intenzivnější pocit z jízdy. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku. Ventily není nutné seřizovat, konstrukce zdvihátek ventilů umožňuje nastavit ventilové vůle v továrně pro celou dobu životnosti motoru. Všechny modely s motorem Milwaukee-Eight jsou vybaveny zesílenou hydraulickou spojkou Assist & Slip.

Nový motor doplňuje i nové odpružení. Nová konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně přepracované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového). Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení.

Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru – kryty vahadel, trubice zdvihacích tyček a kryty zdvihátek – aby vynikl ikonický tvar motoru Milwaukee-Eight. Motor má nový kryt zapalování se stejným povrchovým zpracováním, jaké využívá konzola na nádrži a vzduchový filtr.

Standardní výbavou modelu Road King Special je bezpečnostní systém Harley-Davidson Smart Security. Harley-Davidson Road King Special bude nabízen ve čtyřech barevných kombinacích: Vivid Black, Charcoal Denim, Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom a Olive Gold.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.