Testujeme Ducati Supersport

Jan Altner, Filip Tichý 0.0.0000

fotka

Dnes máme první den v sedle při testování letošní novinky Ducati Supersport. Napřed projížďka standardní verze Supersportu na běžných silnicích kolem Sevilly, pak verze Supersport S na okruhu, takže je na co se těšit.

A scénář první novinářské prezentace napovídá, o čem tahle mašina bude. S tímhle univerzálem se do italské nabídky vrací nástupce řady ST2/ST4/ST3. To byly přesně takové mašiny, se kterými se dá občas zabrousit i na okruh, ale v pohodě si s nimi užijete i sportovního svezení na běžných silnicích a zvládnou i občasnou dovolenou. Rozhodně ale nejde o žádný cesťák, jak ostatně Ducati dává jasně najevo i volbou názvu SuperSport.

Model SuperSport je postavený nově od základů, a přestože sdílí motor 937cc Testastretta s nejnovějším Hypermotardem a řadu prvků s Monstera, rozšiřuje základní nabídku Ducati o úplně novou řadu. Základní verze má plastovou dolní část kapotáže, luxusnější verze S je celá v barvě. Maximální výkon 113 koní při 9000 ot/min je podporovaný stejně bohatou sadou elektroniky, jakou najdeme u nejnovějšího Hypermotardu, tedy ABS, kontrola trakce či výkonové režimy. Ve verzi S k tomu kromě luxusního odpružení Ohlins výrobce přidal i quickshifter převzatý z Panigale s možností řazení oběma směry pod plynem.

S modely Panigale se shoduje i základní geometrie řízení, SuperSport ovšem má podstatně delší rozvor. Jinak je tu klasická konstrukce Ducati s příhradovým rámem a jednostrannou zadní kyvkou. Kovová 16litrová nádrž umožňuje nasadit magnetický tankvak. A jaké jsou připraveny ceny na českém trhu? Standard za 349000, eSko pak za 389000 Kč.

reklama

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.