Moto Guzzi Stelvio, Norge a V7 Racer

Filip Tichý 8.11.2010

fotka

Tento výrobce to má do Milána od svého sídla u jezera Como slabou hodinu jízdy, takže bylo jasné, že se bude chtít na domácí půdě pořádně ukázat. Na první pohled to v expozici Moto Guzzi vypadalo, jako když tu není nic nového, samé známé modely. Podrobnější prohlídka ale prozradila, že nového je toho více než dost! Nová verze Stelvia s obrovskou nádrží na litých kolech, předělané Norge s novým osmiventilem či nádherný V7 s provedení Racer.

Moto Guzzi Stelvio 1200

Už před lety jsme v Alpském testu cestovních endur určovali tankovací zastávky podle jezdce na Stelviu, u kterého se žluté světlo rezervy vždy objevilo jako první. Po zpracování zápisků z třídenního výletu se ukázalo, že spotřeba Stelvia byla plně srovnatelná s dalšími třemi velkými cestovními maxiendury, ovšem zaostávala velikost nádrže 18 litrů. No a to je první velký skok, který Moto Guzzi při modernizaci Stelvia provedla. Objem nádrže se totiž vyhoupl na až neuvěřitelných 32 litrů, podpořených navíc podrobnějším palivoměrem. Nová verze tak zajistí skoro dvojnásobný dojezd!

S novou nádrží souvisí atraktivnější tvarování nádrže i navazujících předních a bočních plastů. Charakteristická dvojice kukadel zůstala, nad ní se ovšem objevil plastový kryt, který se lépe čistí a víc vydrží. Výsledkem je úhlednější mašina a podle výrobce také lepší aerodynamika a ochrana před větrem, kterou podporuje větší plexištít. Větší stupeň pohodlí nabídne také upravený tvar i potah sedla. I motor by měl být zase o něco kultivovanější, úspornější a hladší díky upravenému vstřikování, maximální výkon zůstává na hranici 102 koní.

Stelvio bude i nadále nabízeno i v adventure verzi NTX na drátových kolech, standardně se zadním rozměrem obutí 150/70/17, což usnadní volbu univerzálních pneumatik pro cestovní endura. Všechny modely budou již ve standardu vybaveny systémem ABS. Verez NTX bude navíc vybavena ochranou motoru, ochranným rámem, blastry a dalšími doplňky jako jsou hliníkové kufry a halogenová dálková světla.

Moto Guzzi Norge GT 8V

Stejně jako u Stelvia i cesťák Norge vypadá zdálky jako předchozí model a zblízka se člověk nestačí divit! V srdci motorky se konečně ocitl nový osmiventil, ovšem pro velký cesťák upravený na nejnovější verzi řízení zapalování, chlazení oleje i pozměněného výfuku pro hladší chod. Maximální hodnota výkonu je na tom stejně jako u Stelvia, tedy 102 koní při 7 000 ot/min, ještě lépe je na tom krouťák 104 Nm již při 5 500 ot/min. Guzzi tvrdí, že výkonová křivka se oproti čtyřventilu v celém spektru zvedla o 20 procent. Pod kapotáží se také objevil nový ventilátor chladiče oleje, o něco větší je výfuk, který si musí poradit s novými hlukovými a emisními standardy.

Po stránce designu se všechny prvky kapotáže mírně uhladily, před jezdcem se objevilo elektricky ovládané plexi, jak si to dnešní doba žádá. To vše by mělo přinést vylepšení ochrany jezdce i spolujezdce před větrem ale i teplem od motoru. K pohodlí pro nižší postavy přispěje i nižší sedlo (výška 81 cm) s širším tvarem a vylepšenou výstelkou a mírnou změnou posazu posunutím řídítek více dopředu. Hodně předělané bude podle všeho odpružení slibující tužší nastavení a jistější vedení v náklonu.

Moto Guzzi V7 Racer

O tomto modelu byl vloni v Miláně pořádný rozruch. Vystavený prototyp skoro nebylo možné vyfotit přes davy novinářů a italských nadšenců a po internetu i z oficiálních kanálů se střídaly protikladné zprávy o tom, zda tahle nádherná variace na V7 Café Classic půjde do výroby. Výrobce nakonec nemohl jinak a již nyní nabídl na showroomech tuhle nádhernou závodní repliku V7 Sport.

Technické údaje jsou podobné jako u standardní verze (najdete je například zde) a vše ostatní vám řekne pohled na fotografie. Všimněte si detailů jako štítek na brýlích řízení, který obsahuje číslo edice konkrétního stroje, emblém na chromované nádrži s koženým popruhem, jednomístné sedlo, vrtané boční kryty motoru. Nedokážu odhadnout, zda si tuhle nádheru budou kupovat sběratelé veteránů nebo naopak milovníci chromu, ale tipuji, že tento Racer bude lákat hodně majitelů, kteří u motorek hledají hlavně požitek z vlastnictví krásného a dokonalého stroje.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.