Nestarší Vespa na světě je na prodej

Filip Tichý 27.3.2017

fotka

Na sedm až devět milionů korun si trh cení nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série 0. Stroje 1001 a 1002 sloužily pouze k interním účelům výrobce, skútr 1003 je tak vůbec první prodanou Vespou, která kdy vyjela do provozu.

Pokud by vás lákalo investovat své úspory do takového veterána, můžete začít přihazovat na této webové aukci https://auction.catawiki.com/kavels/9900329-piaggio-vespa-98-cc-serie-0-1946?utm_source=PR&utm_medium=offline&utm_campaign=vespa-serie0-EN, ale připravte si nejméně osm milionů korun. Cena totiž vyšplhala z počáteční částky 100 tisíc Eur až na dnešních 270 tisíc, odhaduje se finální cena až někde kolem 350 tisíc Eur (přibližně 9 milionů korun). Na první pohled šílená částka za pouhý skútr?

Video

Tady ale není na prodej jen veterán, ale vlastně symbol celé italské poválečné historie. Značka Vespa oslavila již 70 let od svého vzniku (viz článek auto.idnes.cz/vespa-caz-/motorky.aspx?c=A160421_171243_motorky_fdv) a stala se kultovní záležitostí i italským národním pokladem. V poválečných letech ještě značka musela usilovně soupeřit s desítkami dalších výrobců, její dominance na trhu i v srdcích Italů se datuje až od roku 1953, kdy si získala celý svět ve filmu Prázdniny v Římě s krásnou Audrey Hepburn.

Vespa 98 1946 se řadí mezi omezenou sérii prototypů vyrobených továrnou Piaggio ještě víceméně ručně v sérii pouhých 60 exemplářů. Za jeho designem stála dvě jména – zakladatel značky Enricco Piaggio a letecký konstruktér Corradino d’Ascanio. Základem konstrukce je dřevěná forma karoserie potažená ocelovými plechy, pohon zajišťuje dvoutaktní jednoválec 98 ccm s nuceným chlazením vzduchem a manuální třístupňovou převodovkou.

Nabízený exemplář byl podle slov majitele pečlivě restaurován pomocí dobových technik a současný sběratel stroj nabízí včetně pečlivé dokumentace celé renovace. Zbývá jen finální lakování, které už bude na novém majiteli, pokud se ovšem nerozhodne skútr ponechat v tomto autentickém „dobovém“ stavu.

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.